Forum > Demolåtar
Iswer - 1:a gången
Markus Broberg:
--- Citat från: iswer skrivet 14.12.2008, 15:37:16 ---Hej igen!
Kul att ni gillar grundidén. Jo en jobbande bas behövs och det är jag medveten om. Jag har ingen bas tillgänglig men ska köpa en så fort det går :)
Trummorna har faktiskt ingen reverb men några gitarrer har reverb pålagt på sina spår - kanske att jag ska dämpa det lite och lägga på i slutmixen istället. Personligen så gillar jag gröt men kanske att det grötar lite för mycket - ska fundera på saken.
Jag spelar in och försöker mixa i Cubase LE men jag är bara en nybörjare i det programmet så det går ..... sakta framåt.
Ha´t
GW
--- Slut citat ---
Skön:)
Om du använder EZ så kan du dra ner Over head-reglaget lite:), i mixern:)
Gurano:
Hej
Roligt att du gillar idén Markus och ja jag använder EZ. Ska kolla närmare på Over Headreglaret - jag antar att du menar något reglare i EZ, så att det nu inte är i Cubase du menar (rätt lätt att missa ett reglage här och där :) ). Det är intressant att ljudet kan variera så. När jag lyssnar på det jag lagt upp genom länken så är låtskissen mycket "burkigare" än vad den är i Cubase eller mediaspelaren.
Ha det
GW
freddy:
Nu står det bara "1:a gången" som ämne för denna tråd. Ändra och skriv dit ditt namn. Typ: "iswer - 1:a gången" eller om du har något namn på låten. Alltså artistnamn och låtnamn som trådens överskrift.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida