Forum > Demolåtar
Iswer - 1:a gången
Gurano:
Tja!
Det här är första gången jag lägger upp en idéskiss till låt på forumet. Den är långt ifrån färdig, tex så saknas sång, bas å lite andra instrument. Den ska dessutom bli längre, men man får en god idé av hur jag tänker mig det hela (tror jag). För att den ska komma till sin rätt så tycker jag att man bör lyssna "ganska" högt.
Kom gärna med kreativa synpunkter.
NYTT 1: Nu kan man lyssna på en ny version här i länken.
Ha det gott
GW
[mp3=200,20,0,center]http://web.comhem.se/goran.werthwein/test5D.mp3[/mp3]
IKEN:
Hej o välkommen!!!! :)
Bra låtidé ,låter Led Zeppelin om detta. Gitarrerna går in i varandra,det grötar ihop mixen en del,testa att skära bort lite i basområdet,det brukar hjälpa.Trummspåret verkar ha en massa reverb? EZ:a? Om så,gå in i mixern där och dra ner/stäng av det. /Regeln längst till höger)Om inte,ta bort reverbet,lägg hellre reverb på ''Masterregeln'',då bli det samma ''rum'' för alla instrument.... ;)
En bra låtidé som förtjänar lite pillande,med bas och sång kan detta bli jävligt bra faktiskt.... :)
MaxB:
Bra driv. Kul att höra spelglädjen på gitarr.
Saknar en bas som arbetar lika intensivt.
Gurano:
Hej igen!
Kul att ni gillar grundidén. Jo en jobbande bas behövs och det är jag medveten om. Jag har ingen bas tillgänglig men ska köpa en så fort det går :)
Trummorna har faktiskt ingen reverb men några gitarrer har reverb pålagt på sina spår - kanske att jag ska dämpa det lite och lägga på i slutmixen istället. Personligen så gillar jag gröt men kanske att det grötar lite för mycket - ska fundera på saken.
Jag spelar in och försöker mixa i Cubase LE men jag är bara en nybörjare i det programmet så det går ..... sakta framåt.
Ha´t
GW
orjankarlsson:
Trummorna låter ju ap-nice, lite sång bara på detta så! Mycket rum på trummor är världsklass.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida