Kontrollrummet

Vilka lyssnar fortfarande på vinyl???

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Självklart lysnar jag på LP, har alldrig plockat bort spelaren den har alltid haft sin centrala platts och snurrar en i dag med stor heder i beholl.
Fins inget som går upp i mot känslan av att lägga på en platta och lägga dit nålen, höra det första lilla spraket.
En lysande syselsätting, det är roligare format en cd och som det sägs tidigare här så är ju hela känslan av att hålla i den och när ljudet strömmar fram så sittar man där och håller i det underbara fodralet och beskådar det.

Johan


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag har aldrig förstått tjusningen med att ha ett stort och klumpigt omslag att hålla i och titta på medan man lyssnar, utan för mig har aldrig något annat än musiken varit viktig - och inte 17 sitter man väl och glor på omslaget hela tiden när man spelar en skiva...? :o Det är en annan sak om innerfodralet innehåller låttexterna också, som vissa gjorde, så att man kunde sjunga med innan man hade lärt sig texterna utantill, men de flesta skivor hade ju inte det, utan det var bara blanka innerfodral för det mesta.

Förstår att detta med omslaget är ett sätt för nostalgikerna att försöka motivera för sig själva att vinyl är "bättre", men jag har alltid tyckt att LP-skivorna var klumpiga, så jag välkomnade verkligen CD'n när den kom - även om tekniken var betydligt sämre precis i början, än den blev ganska snabbt sedan. Jewelcase-fodralet hade däremot gärna fått vara tunnare, så att man fick in fler skivor i bredd, men det är också det enda som är sämre med CD enligt min mening.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Visst e vinylen trevligare på många sätt. Större och finare konvolut. Vackrare än en CD helt klart och mer vördnadsfyllt att lägga på en LP på skivtallriken än att trycka in en CD i spelaren. Men när det kommer till att ljudet skulle låta bättre i våra öron så e det i mångt och mycket en placeboeffekt. När jag tar denna välpressade vinyl och spelar den på en bra spelare genom en bra stärkare, plockar ut ljudet från en digital utgång, bränner på CD och sen låter valfri audiofil göra ett AB test på originalvinylen och CD kopian genom samma utmärkta förstärkare och lådor/lurar. Dvs jag skiftar ingångsväljaren mellan phono och CD/Aux så gissar man rätt c:a 50% av gångerna, ibland mer ibland mindre, men det brukar alltid ligga där runt fifty fifty på 100 AB-lyssningar/person.

Detta är helt ovetenskapliga siffror från ett nöje jag hade förr, att låta försökskaniner jämföra vinyl/cd, mp3/wave.

I detta test vet alltså inte lyssnaren om han lyssnar på vinylen eller CD:n, utan får svaret och kan själv verifiera efter varje sample. Dock kan jag ju tänka mig att man kanske upplever det som bättre när man vet om att man lyssnar på vinyl. Då är det fler sinnen och känslor än hörseln som får medverka, såsom syn, lukt, känsel, nostalgi, vördnad mm som kanske kan förhöja hela lyssningsupllevelsen.

(kan säga att jag fick samma resultat på wave och mp3, om mp3:an var gjord i högsta kvalitét)

Intressant läsning! Men slutsatsen att skillnaden är placebo håller jag inte med om. Däremot stöder det tesen
att digitaltekniken 44/16 återpeglar verkligheten på tillräckligt noggrant sätt. Man hör inte skillnaden på en vinylskiva och en samplad variant av densamma.

Testen säger ingenting om tesen att vinyl tillför något. Då skulle man behöva göra motsatt operation - att spela in ljudet från en CD på vinyl och jämföra. Skulle man göra det tror jag att en blindtest visar att vinylen har tillfört något. Sedan kan man debattera i det oändliga om det tillförda är positivt eller negativt.


Detta test hade ju inget med tesen om vinyl tillför nåt att göra, utan var helt och hållet ett blindtest för att avgöra om vinylen "låter" bättre än CD, enligt mitt test så kan en CD återskapa vinylen utan upplevd förändring av ljudkvalitén, såvida anser jag att snacket om att vinyl låter bättre än CD är en placeboeffekt, då CD:n uppenbarligen är fullt kababel till att återge vinylen utan märkbar skillnad!!
« Senast ändrad: 31.03.2011, 18:57:14 by jonnerstone »


asti

  • Gäst
Jag har gjort lite efterforskningar och funnit att följande personer fortfarande lyssnar på vinyl:

Erik Larsson, Höör
Svante Gunnarsson, Vadstena
Sonja Witgenstein, Haparanda
Karl-Äke Norstedt, Hammarby
samt Gun Friberg, Mariannelund.

Ska kolla vidare när jag får tid!


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Claes:
Citera
Jag har aldrig förstått tjusningen med att ha ett stort och klumpigt omslag att hålla i och titta på medan man lyssnar, utan för mig har aldrig något annat än musiken varit viktig - och inte 17 sitter man väl och glor på omslaget hela tiden när man spelar en skiva...? 

Hej Claes , jag är inte ute efter att vinyl-frälsa dig eller så ;-) men måste bara fråga vad gjorde du innan 1985 och framåt, det var väl då CD'n gjorde sitt intrång på allvar om jag inte minns fel, lyssnade du aldrig på musik i mellan och högstadiet, du och jag är ju båda födda 64' så under en god bit av 70-talet och fram till 85' så måste du ju också ha suttit och hållit i LP konvolut, i alla fall gjorde jag det och gör fortfarande med glädje, idag kanske man inte sitter och drömmer med omslaget så som man gjorde när man var ung och satt på stadsbiblioteket i Solna i mysiga fåtöljer med stora hörlurar och bara flög iväg i fantasin***vilka tider och vad spännande det var att upptäcka allt nytt med fina omslag och info/texter!!!
(du kanske har ett traumatiskt minne av dessa betingelser men det finns hjälp att få  :rolleyes: i Mr Artrock's Institute of deprogramming digital disease)

Intressant med alla synpunkter i tråden på alla sätt!!!
 :)


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Jo jag har behållit min vinylsamling, spelar fortfarande album därifrån och har någon sorts bild i huvudet av vad som står var i min samling. Vilket gör att jag lätt kan dra ut ett album om jag behöver få information om det. Mycket musik finns ju fortfarande inte att tillgå på annat sätt t.ex Slap Happy, Collectors whatever. Sen gillar ju även jag det mervärde som skapades med lp-skivorna: Pamfletts, affischer, ordentliga texthäften och inte minst omslag designade av Warhol, Hipgnosis etc. CD-skivor suger. MP3 är bra för att det är gratis men alla mervärden är ju då borta.
PS
Kan jag få ett bud på en feltryckt King Crimson - "Lark´s tounge´s in Aspic" med två A-sidor?
DS
Max 300; tecken återstår


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Älskar mina vinyler. Det är nog främst av nostalgiska skäl jag diggar, men det går inte att förneka att det låter otroligt mycket bättre. Varmt vs kallt är utslitet till döds, men ändå inte fel som jämförelse. Bryr mig inte en krona om mätvärden och vinylskivans begränsning, att det låter sämre längre in mot mitten blablabla etc... jag gillart!
-=Signatures are for pussies=-


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Visst e vinylen trevligare på många sätt. Större och finare konvolut. Vackrare än en CD helt klart och mer vördnadsfyllt att lägga på en LP på skivtallriken än att trycka in en CD i spelaren. Men när det kommer till att ljudet skulle låta bättre i våra öron så e det i mångt och mycket en placeboeffekt. När jag tar denna välpressade vinyl och spelar den på en bra spelare genom en bra stärkare, plockar ut ljudet från en digital utgång, bränner på CD och sen låter valfri audiofil göra ett AB test på originalvinylen och CD kopian genom samma utmärkta förstärkare och lådor/lurar. Dvs jag skiftar ingångsväljaren mellan phono och CD/Aux så gissar man rätt c:a 50% av gångerna, ibland mer ibland mindre, men det brukar alltid ligga där runt fifty fifty på 100 AB-lyssningar/person.

Detta är helt ovetenskapliga siffror från ett nöje jag hade förr, att låta försökskaniner jämföra vinyl/cd, mp3/wave.

I detta test vet alltså inte lyssnaren om han lyssnar på vinylen eller CD:n, utan får svaret och kan själv verifiera efter varje sample. Dock kan jag ju tänka mig att man kanske upplever det som bättre när man vet om att man lyssnar på vinyl. Då är det fler sinnen och känslor än hörseln som får medverka, såsom syn, lukt, känsel, nostalgi, vördnad mm som kanske kan förhöja hela lyssningsupllevelsen.

(kan säga att jag fick samma resultat på wave och mp3, om mp3:an var gjord i högsta kvalitét)

Intressant läsning! Men slutsatsen att skillnaden är placebo håller jag inte med om. Däremot stöder det tesen
att digitaltekniken 44/16 återpeglar verkligheten på tillräckligt noggrant sätt. Man hör inte skillnaden på en vinylskiva och en samplad variant av densamma.

Testen säger ingenting om tesen att vinyl tillför något. Då skulle man behöva göra motsatt operation - att spela in ljudet från en CD på vinyl och jämföra. Skulle man göra det tror jag att en blindtest visar att vinylen har tillfört något. Sedan kan man debattera i det oändliga om det tillförda är positivt eller negativt.


Detta test hade ju inget med tesen om vinyl tillför nåt att göra, utan var helt och hållet ett blindtest för att avgöra om vinylen "låter" bättre än CD, enligt mitt test så kan en CD återskapa vinylen utan upplevd förändring av ljudkvalitén, såvida anser jag att snacket om att vinyl låter bättre än CD är en placeboeffekt, då CD:n uppenbarligen är fullt kababel till att återge vinylen utan märkbar skillnad!!
Men "förbättringen" fanns ju där i båda fallen - antingen vid uppspelningen av vinylen eller vid uppspelningen av den perfekta kopian av vinylen.
Ville du kolla om vinyl låter bättre/sämre/annorlunda än CD skulle du ha gjort som jag skrev ovan, eller ännu hellre ha utgått ifrån samma master och gjort vinylkopia och CD-kopia. Dubbelblindad test. Då hade du fått svaret.
Jag är helt överrens med dig om vad den digitala tekniken är kapabel till, det är dina slutsatser av testen jag ifrågasätter.
DON'T PANIC


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil

Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Claes:
Citera
Jag har aldrig förstått tjusningen med att ha ett stort och klumpigt omslag att hålla i och titta på medan man lyssnar, utan för mig har aldrig något annat än musiken varit viktig - och inte 17 sitter man väl och glor på omslaget hela tiden när man spelar en skiva...? 

Hej Claes , jag är inte ute efter att vinyl-frälsa dig eller så ;-) men måste bara fråga vad gjorde du innan 1985 och framåt, det var väl då CD'n gjorde sitt intrång på allvar om jag inte minns fel, lyssnade du aldrig på musik i mellan och högstadiet, du och jag är ju båda födda 64' så under en god bit av 70-talet och fram till 85' så måste du ju också ha suttit och hållit i LP konvolut, i alla fall gjorde jag det och gör fortfarande med glädje, idag kanske man inte sitter och drömmer med omslaget så som man gjorde när man var ung och satt på stadsbiblioteket i Solna i mysiga fåtöljer med stora hörlurar och bara flög iväg i fantasin***vilka tider och vad spännande det var att upptäcka allt nytt med fina omslag och info/texter!!!
(du kanske har ett traumatiskt minne av dessa betingelser men det finns hjälp att få  :rolleyes: i Mr Artrock's Institute of deprogramming digital disease)

Intressant med alla synpunkter i tråden på alla sätt!!!
 :)

Visst 17 lyssnade jag på en massa musik då. Annars hade jag ju inte haft några vinylplattor som väntar på att jag ska få tid att spela in dem på min NAS... ;)
Konvoluten var däremot inget som jag tyckte var intressant (förutom Samantha Fox och liknande med stora fördelar i så fall... :rolleyes: :lol:).
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jag började för kanske ett år sedan lyssna på vinyl. Efter som jag är uppvuxen under cd-åldern har man jo självklart mest av den sorten, men på något konstigt sätt är soundet från en bra vinyl någonting så underbart som cdn inte ens kommer i närheten av, och då pratar jag inte om knaster. Så, när man tar sig tid att verkligen LYSSNA på musik så föredrar jag vinyl.
Intressant. Det är alltså inte bara de gamla nästan utdöda som håller fast vid vinylen, det är unga levande människor som upptäcker den som nånting nytt.
Själv lyssnar jag aldrig på Vinyl.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Det finns alltså hopp för mänskligheten, jag tror jag måste göra korstecknet och sjunga lovsånger!
 :P (tungan ur munnen betyder hej i Tibet)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag känner samma, jag var typ 13 år när cdn kom
Tonåring. OCh jag älskar ändå vinyl mer. Det finns hopp för vinylens mänskliga värme. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
En annan aspekt som man lätt glömmer med LP är "jakten". Även om det verkar som om nyproduktionen av LP har fått en rejäl uppsving, vilket ju är fantastiskt, så är det ju extra kul när man lyckas hitta ngn välvårdad favoritskiva från 70-talet eller dylikt.

I slutändan upplevs ändå ljud subjektivt. Jag tycker att det är fel att snöa in sig på frekvensspektra och dylikt. Låter det bra så låter det bra!
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Yes Edelbro, jakten och känslan är ju själva upplevelsen, älskar att gå på skivbörsar och mässor när jag får tillfälle och har perioder av aktivt sökande på gamla vinyl om dom inte är toksamlarobjekt förstås för då blir dom för dyra (skulle aldrig köpa en LP för mer än 300:- men så är jag ingen riktig skivsamlale heller jämfört med en del jag känner till som satsar 10 tusentals kronor varje månad i jakten på rätt gravyr och utgåva etc) ebay och tradera är bra om man letar vissa grejor!
 B)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Bläddra bland gamla vinylplattor....ja det är som att gå på ett antikvariat och bläddra bland alla böcker. Osar av liv och berättelser. B)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Klart man slänger på en vinyl platta då och då! Saknar kasettdäcken i bilen. Man spelade in en LP på en kasettsida och kunde avnjuta LPn i bilen. De man ville lyssna på för tillfället.
Försöker göra det samma med att spela in dem på CD och lyssna i bilen. Men det får ju plats så förbaskat många LP-skivor på en CD!

För några år sådan (2008 tror jag) gav ju "My chemical garden" (eller vad bandet heter) ut sitt album på Vinyl i stället för CD. Var ju ett kul PR-trick! Hade den i min musikaffär, men ingen av de yngre ville köpa den plattan. De gillade musiken, men jag gissar att de inte kunde spela upp den hemma?  :lol:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
De visste väl inte ens hur man gjorde för att få en LP att snurra på tallriken. :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
De visste väl inte ens hur man gjorde för att få en LP att snurra på tallriken. :P
Lite som denna, där barn gissar vad olika "lite äldre" teknikprylar är för något:




Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Jag har gjort lite efterforskningar och funnit att följande personer fortfarande lyssnar på vinyl:

Erik Larsson, Höör
Svante Gunnarsson, Vadstena
Sonja Witgenstein, Haparanda
Karl-Äke Norstedt, Hammarby
samt Gun Friberg, Mariannelund.

Ska kolla vidare när jag får tid!

Och jag!
min vinylsite:
www.blytung.com

CDskivorna är nerpackade, dom små plastbitarna ger mig ytterst lite...kanske en fyllespelning ute på nån bergsprängare en sen sommarkväll, knappt då! :lol:


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
För än 12 år sedan såg min äldsta dotter då 9-10 år hur några grannar hade slängt gamla grejer på väg till tippen i en hög däribland en grammofon - Pappa vilka stora CD-skivor de måste ha haft :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Jag har gjort lite efterforskningar och funnit att följande personer fortfarande lyssnar på vinyl:

Erik Larsson, Höör
Svante Gunnarsson, Vadstena
Sonja Witgenstein, Haparanda
Karl-Äke Norstedt, Hammarby
samt Gun Friberg, Mariannelund.

Ska kolla vidare när jag får tid!

Och jag!
min vinylsite:
www.blytung.com

CDskivorna är nerpackade, dom små plastbitarna ger mig ytterst lite...kanske en fyllespelning ute på nån bergsprängare en sen sommarkväll, knappt då! :lol:

Vore bra om även ni andra som kommer på fler vinyllyssnare kunde komplettera listan!
Det tar tid och blir dyrt om man är själv och ska ringa runt eller mejla folk och fråga.....
Hittills har jag kollat rent slumpmässigt geografiskt sett, men man borde nog gå mer systematiskt tillväga.
Ska man bara räkna med musik på vinyl eller även t.ex ljudet från någon som prasslar med sina vinylkläder.... :unsure:
Är tacksam för all hjälp.
« Senast ändrad: 05.04.2011, 17:09:54 by asti »


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag har gjort lite efterforskningar och funnit att följande personer fortfarande lyssnar på vinyl:

Erik Larsson, Höör
Svante Gunnarsson, Vadstena
Sonja Witgenstein, Haparanda
Karl-Äke Norstedt, Hammarby
samt Gun Friberg, Mariannelund.

Ska kolla vidare när jag får tid!
Jag brukar ibland höra sånt däringa fylleskrål nerifrån gatan, s k vin-yl, räknas jag? :ph34r:
DON'T PANIC


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag har gjort lite efterforskningar och funnit att följande personer fortfarande lyssnar på vinyl:

Erik Larsson, Höör
Svante Gunnarsson, Vadstena
Sonja Witgenstein, Haparanda
Karl-Äke Norstedt, Hammarby
samt Gun Friberg, Mariannelund.

Ska kolla vidare när jag får tid!
Jag brukar ibland höra sånt däringa fylleskrål nerifrån gatan, s k vin-yl, räknas jag? :ph34r:

Jag hör oxå yyyl..så det viiiiner :huh: ;)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Alltså: Artrock, lägg till mej oxå, jag lyssnar en del på vinyl, för känslans skull :rolleyes:
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Fint! Såg att Hammarby fanns med på listan! Det är ju inte alltid de spelar i högsta divisionen!  :lol:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


asti

  • Gäst
Jag har gjort lite efterforskningar och funnit att följande personer fortfarande lyssnar på vinyl:

Erik Larsson, Höör
Svante Gunnarsson, Vadstena
Sonja Witgenstein, Haparanda
Karl-Äke Norstedt, Hammarby
samt Gun Friberg, Mariannelund.

Ska kolla vidare när jag får tid!
Jag brukar ibland höra sånt däringa fylleskrål nerifrån gatan, s k vin-yl, räknas jag? :ph34r:
Vi får räkna med dig och Marre tills definitionen klarnat!  :)


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Hittade precis ett av de få vettiga användningsområden som numera finns för vinylplattor ;) :



Komplettera med ett gäng singlar som smälts till småskålar för snacks, så är 70-talspartyt en given hit! B)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
 :lol: vilken OERHÖRD hädelse Claes men kul samtidigt, känner ju väl till din aversion mot vinyl...tråkigt nog*


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hittade precis ett av de få vettiga användningsområden som numera finns för vinylplattor ;) :



Komplettera med ett gäng singlar som smälts till småskålar för snacks, så är 70-talspartyt en given hit! B)

Ha ha...en sån har vi på vårt vardagsrumsbord som frukt och/eller godisskål  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hittade precis ett av de få vettiga användningsområden som numera finns för vinylplattor ;) :



Komplettera med ett gäng singlar som smälts till småskålar för snacks, så är 70-talspartyt en given hit! B)

Ha ha...en sån har vi på vårt vardagsrumsbord som frukt och/eller godisskål  :D

Finns det andra smaker än Village people?  :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hittade precis ett av de få vettiga användningsområden som numera finns för vinylplattor ;) :



Komplettera med ett gäng singlar som smälts till småskålar för snacks, så är 70-talspartyt en given hit! B)

Ha ha...en sån har vi på vårt vardagsrumsbord som frukt och/eller godisskål  :D

Finns det andra smaker än Village people?  :)

Vår e bestämt gjord på en samlingsskiva som heter "12 svenska låtar"  :lol:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick




DEN skålen kan man ju ha CD-skivor i!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Hittade precis ett av de få vettiga användningsområden som numera finns för vinylplattor ;) :



Komplettera med ett gäng singlar som smälts till småskålar för snacks, så är 70-talspartyt en given hit! B)

Ha ha...en sån har vi på vårt vardagsrumsbord som frukt och/eller godisskål  :D

Finns det andra smaker än Village people?  :)
Nej - det är de enda plattorna som går att använda till detta. En extra bonus är att man inte kan lyssna på den efteråt... ;)

För de som vill förädla sina vinylplattor på detta sätt, finns instruktioner här: http://www.wikihow.com/Make-Bowls-out-of-Vinyl-Records :)  Har inte vågat mig på det själv ännu, men det är nog stor chans att jag gör det så småningom, när andan faller på...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)