Herr Nilsson, det finns fortfarande öppna skivaffärer med både cd och vinyl, här och utomlands, ut och se dig omkring lite nu va...
Om en produktion är inspelad på rullbandare eller pc/mac med cubase och graverad på vinyl så är den hursomhelst analog i slutändan, det finns liksom inga 1:or och 0:or i ett graververk för vinyl, dessutom har det sedan några år varit och förblir alltmer en trend att lägga tracking på rullband för att sedan dumpa in det i datorn om inte annat så för renderingen till cd master, inget nytt och dessutom ett arbetssätt som jag förespråkade till många kända teknikers förvåning när datorn var ung och som tydligen blivit alltmer anammat när folk fattade fördelarna*
(man blir aldrig profet i sitt eget hemland...)
Utvecklingen går i cirklar liksom trenderna, när digitaltekniken först kom så sprang 99% av alla med i den galoppen, Sony's enorma digitalbandare på 80-talet osv, nu kom det emellertid fram att de flesta dom lät skit i omvandlingen och att det bara var en av deras modeller som funkade bättre ljudmässigt än analoga bandare, minns inte namnet på den men Frank Zappa har skrivit om detta i sina memoarer, han var en kräsen jävel som inte godtog vadsomhelst och i fallet med lacquer etc så fick teknikern springa många gånger till graveringen hos den ende i LA som kunde detta tillfredställande tills Frank blev helt nöjd då det var en färskvara och ytterst avgörande för hur vinylen skulle låta osv.
Dom flesta av er som har vissa av dessa rabiata hets-tendenser emot vinyl (rädsla

) har aldrig hört en riktigt god pressning med kanonmusik i rätt sammanhang det är ju helt solkart, jag varken vill eller kan försöka övertyga er om att cd eller vinyl är bättre/sämre det handlar inte om det, bara att jag vet hur bra det kan låta och det räcker gott och väl för mig, klart roligare och mer levande upplevelse än cd hursomhelst...