Min vinylsamling väntar som sagt på att digitaliseras och hamna på en NAS (med Raid5, för att vara på den säkra sidan...), när jag får tid - vilket år som helst... 
Fast just det där hajjar inte jag. Varför ska du rippa vinylerna, när du lika gärna kan lyssna på dom? De kommer ju liksom inte låta bättre efter rippen.
Det är ju så otroligt mycket smidigare att ha det på hårddisk som man även kommer åt från vardagsrummets anläggning för finlyssning.
Det går inte att få plats med hur många apparater som helst - och till en vinylspelare behöver man dessutom ha gott om plats ovanför för att kunna öppna locket. Alla skivorna tar också plats, så CD-skivorna är också på väg att gå in på NAS:en - så att jag kan få plats med alla 900+ DVD-filmerna i stället...

Tänk när man kan slänga in alla dem på hårddisk också. LÄNGTAR!!!
Det är ju f ö lika dumt att ropa hallejujah åt alla förändringar som att påstå att allt var bättre förr. Flintan har formulerat det klokast hittills;
Tycker varje format har sin funktion och det ena utesluter ju på intet vis det andra.
.
Hear! Hear!

Det jag främst vänder mig emot, är (precis som Leif misstänkte) de som påstår att ljudet alltid är bäst på vinyl och vägrar erkänna något annat (trots att det inte kan läggas så bra dynamik och inte så mycket bas, om nålen ska kunna stanna kvar i spåret, där basen tämjs med RIAA-filtret och dynamiken med kompression - och man får hoppas att det avkodande RIAA-filtret är precis likadant som det kodande - för annars låter det ju fel...).
Att sedan jämföra med MP3, är inte att tala om. Jag hade egentligen önskat att något lossless format tog över, men om man kör MP3 med 256kbps (som ingen gör), så är det mycket svårt att höra skillnad mot wav-filen - och därför har jag valt 320kbps på ljudexemplen på min testsite, för de som inte väljer wav-filerna, som självklart också finns...

Som sagt, så är musiken alltid den absolut viktigaste ingrediensen som gör att man kan njuta eller kräkas - men varför begränsa sig när det numera finns möjlighet att få ljudet perfekt också?