Larsson...jag hade som sagt typ tre verser sång och piano men tyckte det behövdes ett avbrott på vägen ...alltid känsligt eftersom där kommer (hantverket) in och det går inte hela tiden på känsla vilket kanske hörs i slutänden...ska se om jag tar bort källarreverbet på sången...tack för lyssningen
Stajo...tack för att du tar dig tid och att bra jag inte gör dig alltför besviken, har fortfarande dålig koll på mixarna och det mesta går via lurarna och då kanske man är i "basfällan" men i monitorerna låter det halvskumt och jag är inte vän med dom ännu...tack för lyssningen...
asti....kul att du gillar mitt stuk, ska försöka få in sången lite bättre ..."scars" återkommer ju tre gånger dom två första är identiska och ( lite sköra) den tredje tycker jag låter bättre men tar nog om allt en gång till då jag har ändrat lite i texten också....skivbolag nowadays är nog inte så
intresserade av sådanhär musik men kul att du är det...ska du starta bolag

tnx...
Tokai...O' helga natt...visst det skulle kunna funka...för första gången överlappar jag vänsterhanden när jag spelar dvs börjar med basen i vänstern och fortsätter upp med högern för att sedan gå över med vänstern och fortsätter vilket ger ett ganska schysst flow i "flygeln" och det är kanske så "O Helga Natt" spelas också...vad vet jag kul iaf när man kommer på något nytt då jag verkligen inte är den pianist jag skulle vilja vara...kanske gör en pianoversion "live" men inte går in och bökar med den här....tnx / karl
Jon....skulle verkligen behöva gå din mixarkurs då jag i princip bara slår på grejorna och spelar i och förlitar mig på att sounden och sången funkar men tydligen kan man greja till en del med sången...ska försöka lägga ner lite tid då rösten är så stor del i min musik....men kul att du gillar det andra..../ karl
Johan...tack för dina öron...jag kör med ett virtuellt reverb som heter Ambience där jag modifierar en del färdiga presets...bl.a ett som heter outdoors vilket ger den "källarkänslan" som så många reagerar på....skulle vilja ha ett fysisk reverb ist...får för mig att det är bättre...tnx / karl
Tnx Leif för lyssningen....kul att gillar och tycker känslan finns där...såg att du hade någon låt uppe ska lyssna där också....tnx / karl