Forum > Färdiga produktioner
karl-The wall
Eddi:
It sounds good this.
Eko
Harju:
Nice. Låter väldigt bra. Men, det håller jag med om att sången kanske inte ligger i samma ljudbild som resten, utan lever sitt eget liv. Men jag gillar hur sången är skriven och arrangerad, bland annat den tydliga övergången när trummorna kommer in. Ger lite variation i det hela. Och schysta synt-sound.
karl:
equality...tnx för dina öron...i mina lurar låter det bra men i monitorerna finns mer att göra så jag vet varken ut eller in...Ja, det är en moog med portamentoprylen...kändes som man kom tillbaka till -70 men det är ett schysst sound i den (atmosphere) och pianot eller flygeln är Pianoteqoch låter bra för det mesta men aningen för rent i övre mellanrigistret typ 2 strukna oktaven eller för kliniskt i mina öron...kul att du tycker det låter jag om det, det blir allt svårare att hålla kursen när många intryck trycker på...men hoppas det hörs att det är jag iaf....
martin....I en testvariant i studion hade jag två verser först innan den instrumentala delen kom och då blev just intrycket av den plötsliga vändningen större....därför la jag den tidigare...ska kolla in sången ett varv till då du inte är den ende som har reagerat på den....
Allt gott / karl
orjankarlsson:
Tycker det låtar bra, tusan om du inte låter som Peter Gabriel ibland. Ambitiös låtstruktur, inga genvägar typ. Skönt när trummorna kommer in, skulle behöva rensa upp lite i ljudbilden nånstans runt 120-150hz för att lätta upp hela mixen, i mina högtalare i alla fall. Sången blir lite påträngande när du tar i - kanske en eq vid den "jobbiga" frekvensen kan hjälpa, en randanmärkning dock. Det mesta är bra ändå, och man kan ju aldrig mixa fel; låten är ju bra och bra instrumentering.
Great.
:D
MaxB:
Tycker om det här pianoljudet och din sång och arr.
Två övriga kommentarer dock.
Sången upplever jag lite onödigt ansträngd på något eller några ställen.
Sitter det ihop, frågade du. Jag tycker inte trumdelen sitter så bra ihop med det du gör innan. Men eftersom jag är ensam om den anmärkningen så ska du ska strunta i det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida