Forum > Färdiga produktioner
karl-The wall
Larsson:
tjo.. skitsnygg låt, jag gillar verkligen intro delen (fram till trummorna) fast det är ändå bra att det partiet är med för variationens skull. men det är inte lika starkt som övriga låten
angående sången så tänker jag att det ligger någon rumsklang på som låter lite klaustrofobisk
eller så kanske du har sådan klang i rummet du sjunger?
iaf.. hade det här vart min låt hade jag tatt bort den & hållt rösten torr
och sänkt den en aning..så ingillar jag mig att det skulle låta mer enhetligt
jättebra låt, tror du skulle kunna göra en piano,sång version som skulle bära åxo utan problem!
/Larsson
:)
stajo:
tänkte jag skulle unna mig en karl låt idag :), så jag lutade mig tillbaka och visst fick jag höra vad jag förväntade.
Härligt pianoljud. Snygg låt och perfekt arrad. Kanske aningens mycket basregister. Lite ansträngd på någon ton, gillar mest när du sjunger där nere. Men som sagt mkt bra.
Gott
asti:
Jag är full av beundran för din kreativitet och musikalitet, Karl! :wub: Jag älskar den här typen av musik, där det "händer" saker, harmonimässigt eller i arrangemanget!
Om jag ska påpeka något överhuvudtaget så skulle det vara att sången ligger lite högt ibland och att du kanske inte skulle gå upp så högt på "scars" utan välja en lägre ton där. Fina syntar och skön rytm som ligger i bakgrunden! Väldigt bra! Finns det verkligen inget skivbolag som visat intresse för din musik?
Tokai:
Alltid lika spännande att höra en ny karl produktion. Oftast vet man att man får nåt bra. Och den här låten är inget undantag.
Introt trodde jag skulle bli "O, heliga natt".
"Fly away" partiet är skönt.
Tycker att låten skulle ha behållit det avskalade, som i början, genom hela låten. Är inte riktigt vän med trumkompet som kommer in efter tag.
Men nice sound osv. Skitbra.
Yllet:
Fin låt.
Tycker det e för mycket low-mid i rösten, känns som den ligger lite ovanpå. Leaden är helt enkelt lite för dov. Dessutom saknar jag rummet i rösen, den känns väldigt torr.
De-essern jobbar för hårt, ex 1:03
Tycker för övrigt det e nice när det drar igång. Men överlag så saknar jag djup i mixen, personligen föredrar jag mer reverb och delay för att skapa rymd i mixen, vilket troligen gjort låten mer levande och spännande.
/Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida