Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Come On Everybody

<< < (2/11) > >>

oceanmusic:
Synkopulerande gitarrer?  :o  :D

Marruschkka:
..aah..vilket härligt grooove  Max..här diggas det till ditt riff, sång mm....tur att du plockade fram detta material..kan bli hur bra som helst ju :P

Om du vill kan jag lägga nån överstämma på leaden här..efter söndag..för jag råkar befinna mej utomlands f.n, men kan ju inte låta bli att kolla läget på KR då & då ;)

Snyggt jobbat, du är bra på att få till swinget!!

/Marr

MaxB:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.12.2008, 11:12:52 ---..aah..vilket härligt grooove  Max..här diggas det till ditt riff, sång mm....tur att du plockade fram detta material..kan bli hur bra som helst ju :P
Om du vill kan jag lägga nån överstämma på leaden här..efter söndag..för jag råkar befinna mej utomlands f.n, men kan ju inte låta bli att kolla läget på KR då & då ;)
Snyggt jobbat, du är bra på att få till swinget!!
/Marr

--- Slut citat ---
Marr-stämmor tackar jag ja till! Det är inte bråttom förr mig. Kul att du erbjuder!
Jag ska som sagt spåna ihop mer text och så... Yippey!

Larsson:
råskönt jag är ett fan av sånt här..
tycker du fått till det bra, men sången låter som att du fånar dig lite
alltså det är inte dåligt, men det låter som att du härmmar bluesgubbe
och inte riktigt tar sången på allvar själv

tror åxo på en orgel som är med & driver på detta..
sången är väldigt hög,kanske den skulle funka bättre om den kom inifrån musiken
istället för att ligga ovanpå?..

men jag gillar detta
kommer att tänka på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=CdMf-86Evro
därav orgel önskemålet! ;)

skön låt du har iaf!
/Larsson
:)

MaxB:

--- Citat från: Larsson skrivet 10.12.2008, 16:07:47 ---råskönt jag är ett fan av sånt här..
tycker du fått till det bra, men sången låter som att du fånar dig lite alltså det är inte dåligt, men det låter som att du härmmar bluesgubbe
och inte riktigt tar sången på allvar själv

tror åxo på en orgel som är med & driver på detta.. sången är väldigt hög,kanske den skulle funka bättre om den kom inifrån musiken
istället för att ligga ovanpå?..

men jag gillar detta kommer att tänka på denna: http://www.youtube.com/watch?v=CdMf-86Evro därav orgel önskemålet! ;)
/Larsson :)

--- Slut citat ---

Vilken fullträff - "Stop" Al Kooper & Mike Bloomfield och häftigt med orgel!
Har aldrig sett eller hört den förut men nästan identiskt!

Eftersom jag inte har en sån röst normalt, är det svårt att låta på riktigt. Men det är min intention, jag drömmer om att kunna sjunga som Joe Cocker eller nån annan "sån där" - svårt att ta mig själv på allvar då  :o även om jag försöker...
Ska arbeta mer på att integrera sången i låten. Den har en egen reverb som gör att den ligger lite utanför, jag har hört det efteråt. Ska skruva mer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion