Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Come On Everybody
Larsson:
jag tycker du har bra röst,det kanske bara är att den är ovanpå & förtydlig som stör
av musiken får jag bilden av att musiken framförs allt i en tagning
därav att sången skulle kunna hitta sin plats bättre om den sänktes lite
det blir lite moraträsk när det låter som att det bara finns 2 spår
sången på det ena & musiken på det andra & av barnvänligaskäl
är det viktigaste att sången är tydlig
alltså.. det är nog bara sång volymen som inte stämmer (i min smak)
mer vintage om den tas ner..
tycker att du har skitbra trumljud, vad använder du för trummot?
:)
MaxB:
--- Citat från: Larsson skrivet 10.12.2008, 18:42:27 ---därav att sången skulle kunna hitta sin plats bättre om den sänktes lite alltså.. det är nog bara sång volymen som inte stämmer (i min smak) mer vintage om den tas ner..
tycker att du har skitbra trumljud, vad använder du för trummot?
--- Slut citat ---
Trummot? Låter lite som fyllot :P
Trummisen är levande och kallar sig Klemme på KR. Han spelar trummorna hemma i lägenheten
(och håller igen så gott det går, för att inte grannarna ska bli galna). :unsure:
Trumljudet kan nog han kommentera bättre men jag tror han har en 57:a bland massor av kuddar i bastrumman och en SM58:a riktad mot virveln. Alltså två spår där jag eq:at lite på dessa två (vid leveransen helt obehandlade filer) och lagt på lite reverb på den som är "over head"...
SYNTH:
Faktiskt riktigt råskön låt som säges, gillar din lite hesa röst trevligt! :D
IKEN:
:wub:
Snyggt som faan Max!!! saknar lite botten i mixen dock,och upp med den där såsiga hammonden,den behöver höras lite mer,snygg sång dessutom,du låter ju lite som Joe Cocker faktiskt,men som sagt lite mer botten,och det ligger ''något'',en gitarr? och solar precis under hörbarhetsgränsen,vad gör den?Med kör/andrastämma från Marre så har du en femetta här!!!! :wub:
Snyggt jobbat mannen ...,Och KLEMME SÅ KLART!!!!!!! :D
Snyggt lirat!!!!!! :)
Eddi:
Wow snyggt MaxB fast jag tror som många varit inne på att din alldelesa egna röst skulle duga gott här, Visst Louis Armstrong i all ära men kan du inte testa med din egna i alla fall.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida