Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Come On Everybody

<< < (8/11) > >>

Dividend:
Fan vad bra!!!!!!

Marre och MaxB i himmelskt unisont samspel!

MaxB:

--- Citat från: Kenta K skrivet 17.12.2008, 21:41:46 ---Det svänger! Jävlar!
Foten rycker iväg som när man tittade på mowgli och baloo för första gången hehe. Vilket jävla gött sväng!
Så jäkla roligt med kör med! Lite för mycket "gröt" i rösten ibland. Låter som du försöker va en soulig mörkhyad man på 60 bast. Lite "out of tune" ibland, men i love it.

--- Slut citat ---

Kul att du tycker det svänger. Kören ger verkligen låten ett lyft! Alla, även kören, öser och är lite vilda. Ingen strävar efter att det måste låta rent. Jag gillar det! Då kan det vara ok att man sjunger falskt här och där, för det gör jag. 50 bast och vit - "pretend to be someone else"

--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.12.2008, 21:41:46 ---Jag blev ju helt sålt på ditt swing..och ditt growl...så det var så kul att bidra till detta
Mysigt!!

--- Slut citat ---

Tack Marre för dina bidrag! Kul att kunna ha med en sån här kör i en låt! Jag är imponerad över hur tre-fyra stämmor kan få det att låta som en gospelkör! Hur gör du?

--- Citat från: oceanmusic skrivet 17.12.2008, 21:41:46 ---Tungur låtur!
Nu funkar det verkligen fett! 

--- Slut citat ---

Jepp, med Marre i kören kan det inte gå fel!

--- Citat från: Iken skrivet 17.12.2008, 21:41:46 ---Vilken skillnad,Marres körer tillsammans med lite högre bas gör ju låten helt annorlunda.....
Bra gjort Max!!
Undrar om ''vi'',läs:Badlands och IKEN törs fråga Marre om körhjälp........
Med nya trummor från Klemme har du en 5-1:a..... Kul!

--- Slut citat ---

Jag tänkte lägga om basen men nu behåller jag den här, eftersom du godkänner den!  B)
Hoppas få nya trummor från Klemme snart men han har många järn i elden...
Härmed har du frågat Marre - återstår att föreslå den låt ni vill ha kör på.

--- Citat från: Dividend skrivet 17.12.2008, 21:41:46 ---
Dividend
Fan vad bra!!!!!! Marre och MaxB i himmelskt unisont samspel!

--- Slut citat ---

Tack Dividend, himmelskt var ordet!

cykeln:
I feel fine också, efter denna rökare!
Jäkligt nice och vilket härligt growl du har i rösten
och Marre ska man ju inte prata om - jo det ska man - Riktig soul där!
Och ett överraskande stick - bra!
Det är lite av en mix av Cream, och Spencer Davids - i omvänd ordning
Detta skulle man vilja uppleva live med en eller annan kall

karl:
grejerna faller på plats när kören kommer in...gott sväng nice feel
Allt gott /  karl
--- Citat från: karl skrivet 12.12.2008, 16:29:46 ---Detta ska avlyssnas live  över ett par bira på ett schysst hak....men du får till "livefeelet" sedan tycker jag inte alla bitar hänger ihop men bra feel i dom...
Allt gott/ karl

--- Slut citat ---

Rattlesnake:
Snygg ljudbild - gillar basspelet mestadels och de väldigt äkta trummorna, det ger en genuin livekänsla- tajt men ändå levande. (Alldeles i början är basen ute och vandrar på lite tunn is, men sen låter det kanon.) Sången distar men på ett harmoniskt sätt. Och growlet låter verkligen äkta utan förställan! Hihatten är hög, men det passar!

Körerna är riktigt bra! Hör inte att det bara är Marre, tycker det låter som ett stort gäng där bakom.

Ja, jag hittar banne mig inget att klaga på. "Kom igen då!", haha t o m fel språk blir rätt. Övertygande!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion