Hej Joel!
Yeah, det här var fläskigt!

Kompositionen tycker jag låter lovande, kan nog bli en riktig stänkare med rätt sång.
Arrmässigt så skulle jag ha ändrat trumkompet så att baskaggen följer riffen lite bättre (typ som den gör i outrot). Nu låter det lite som en tjurskallig trummis som kör sitt eget race på vissa håll!

För att lyfta på vissa ställen (som refrängen) skulle jag också lagt ett par till gitarrer som svarar mot de nuvarande med ensamma toner (eller oktavgrepp) nån oktav längre upp. Små enkla figurer... (ööh...går det att förstå det där...?!).
Det är lite otajt på några ställen. Man är ju dessvärre van att höra så snortajt metal nuförtiden... Kolla igenom låten, och ner och pilla lite på timingen på trummorna eller stränginstrumenten... (Eller i värsta fall spela om).
Gillar solot! Lagom fulsnyggt, och perfekt med whawha.
Ljudmässigt då... (ska väl börja med att säga att jag lyssnar i lurar på bärbara): Men bra bett i gitarrerna. Eventuellt kan de tjäna på lite mer skjut i low-mid, men det är kanske en smaksak.
Trummorna låter rätt mesigt. Inget riktigt bett i varken virvel eller baskagge, och mässingen låter lite fadd. Bort med eventuella reverb, utom möjligen på virveln. EQ:a, komprimera, kanske langa på en rörsimulator... Laborera lite. (Eller byt ut ljuden.. vet inte vad det är för trummor just nu...)
I det stora hela: Riktigt fett och lovande. Ser fram emot att höra mer!