Forum > Färdiga produktioner
karl-sad clown
karl:
LÅTNAMN: Sad clown
ARTIST/GRUPP: k
GENRE: instrumental
LÅTLÄNGD: 02:30
KOMPOSITÖR: k
PRODUCENT: k
EV. MEDVERKANDE: e-bow
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
STATUS: färdig
en låt som kom igår..aningen vemodigt och första gången jag spelar med e-bow:en....tar gärna lite kritik på allt
equality:
e-bow, vad är det? Låter som elfiol. Snyggt tremolo.
Låten är rysansvärt fin och påminner lite om de instrumentala låtar jag hörde av dig för några
år sedan. Dragonfly? Ger mig vibbar från jiddisch-musik, Centraleuropa, före kriget men med modernt sound.
Ursnygg komposition. Kanske skulle de melodibärande instrument vara starkare i mixen och de
ackompanjerande svagare men låter väldigt bra så här också.
Wernborg:
Tjusigt och stämningsfullt.
Bra!
E-bow:
Clemens:
Riktigt snygga harmoniväxlingar..... snyggt!. Kul med e-bowen..låter himla cool...svår teknik? / Hörs C
MaxB:
Phil Keaggy har övat ett tag. Ebow kan tydligen användas på många sätt och kan ge många ljud-karaktärer även om man ser att även gitarrens volym eller volympedal kan användas på ett liknande sätt...
Karl ditt stycke är fiiiint! Låter väldig likt en fiol ibland.
Med den sättningen, skulle jag välja att lägga akustiska kompgitarren närmare mitten (jag har lyssnat med ganska hyffsade in ear-hörlurar).
Pianot till höger och gitarmelodi till vänster är tänkta att balansera varandra (med Ebow-melodi i mitten) men jag upplever att den akustiska kompgitarren ljudmässigt är onödigt nära pianot. Pianot skulle också kunna ha mer diskantrikt ljud, för att ligga längre från den akustiska kompgitarren i ljudbilden.
Nu blir jag mer sugen på att köpa en Ebow! Har funderat på det tidigare men kostar den lilla metallmackapären 1400kr i affär eller borde den vara billigare i Sverige? Nån som vet?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida