bace tystnad tolkas sålunda som medgivande av totalt felaktigt inlägg...Ett nytt alternativ som dykt upp är DACS Clarity:
http://www.digitalprosound.com/2003/05_may/reviews/dacs_clarity.htmEfter att ha varit i mycket givande kontakt med både Tim Farrant på Buzz Audio och Fred Forssell (som är en Svensk-ättling såklart) så står nog valet mellan dessa 2 produkter i alla fall.
Kollade upp dina tips Claes och där fanns ju även P Solo som låg mkt vettigt i pris på blocket

men personligen känner jag till slut mer för ovanstående produkter för mina behov!
En djungel av prylar är det där ute, oavsett prissegment/kvalitetsklass/behov, så när man skall till att lägga upp runt 10-20.000:- för en ny "leksak" så lär man sovra och undersöka både en och 2 gånger innan man skrider till verket, speciellt svårt är det ju när man inte får a-b testa i egen miljö.
Jag går på känslan och läser mellan raderna, precis som här i Sverige och på forum i andra länder skiner det igenom vad som är hype och vad som är mer objektivt personliga uppfattningar baserade på erfarenhet och sunda jämförelser (hur hängde det där ihop egentligen

).
I fallet med s.k. ultracleana preamps som jag forskar i är det små hårsmån som skiljer och givetvis subjektiva intryck av deras egenskaper men dock avgörande för mitt val i detta skede.
En produkt med välkänt namn som väldigt många lovsjungit i åratal, dissas av några få andra pga dess sterila "färg" och det är just sådant som är intressant för min del oavsett prisnivå.
CLEAN, inget brus någonsin och 3-d öppenhet/djup vid alla frekvenser/volumer utan sterilitet eller coloration (som jag juredan har i Trident S80) är melodin som nynnas i mina öron!