flabb "Det spelar ingen roll om bastrumman låter poff eller tjong, utan vad man får för känsla när man hör låten..." som någon så klokt sade. Men det är klart, man måste ju klaga på nåt!
Fidden Om du menar i refrängen så är de riktigt, ville inte ha hennes röst så framträdande där. Dock är sången faktiskt inte speciellt melodynad alls, bara nå enstaka ord här o där, både på mig och henne...
freddy Texten är ju ironisk, brukar ju för det mesta skriva mer "seriösa" texter, om man nu vill kalla det så, men det är skönt att ibland få göra nåt mer oseriöst, tänker att det framförallt är roligt för lyssnaren, i tex ett livesammanhang. Ska testa den med bandet o se hur den känns. Funkar de så funkar det. Kanske blir det att skriva om texten, det får tiden avgöra...
Larsson Jag gillar ju panorerade röster, så det känns som 2 leads, men jag kanske tog i lite för mycket denna gång. Tror ja kommer fixa till det. Och helt riktigt, alla nya låtar som jag skriver, ser jag mest som "demoversioner" för att testa med bandet... Lägger sällan ner mer än 1-2 dagar på varje låt nu. Känns den sedan bra behåller jag den, annars åker den i soptunnan. Denna låten står i valet i kvalet, ska som sagt testa den med bandet innan jag avgör.
Kenta K Tack, yepp mixen e lite för diskant i vissa delar som jag skrev. Ska råda bot på detta!
Omni Det var roligt att höra! Det värmer...
MaxB Klart jag kan styra upp en sololåt med Lina, vet dock inte om hon vågar. Ska fråga senare idag, hon är i småland...
Dividend Nu är du den andra som påpekar att det är fjompig text, nu j*vlar!!!

Klart texten är mesig, skönt att få vara lite mesig ibland. Hihi
Jättte tack alla. Verkligen. Det som behövs göras med mixen är alltså: Mindre panorering på sång, vilket jag delvis kan hålla med om... Och lite mindre bright mix.
Ska fixas!
/Jon