2:an var lika briljant som 1:an var tafflig. Jag skulle gärna vilja höra en utveckling av tvåan kanske inte så mycket längre men mer utvecklande för den är faktist himla bra alltså mer röst och mer snirklingar if you get my drift 
Eko
Tack Eko!

Skillnaden mellan 1 och 2 är egentligen bara lite mer orkestrala instrument, samt en hyfsat noggrann kvantisering! Men det visar väl bara att ljud är nog så viktiga. Röst, kanske. Måste tänka lite innan jag ger mig i kast med det.
Tjou OM!
HAft lite bråttåm med JULELJUD så det känns riktigt kul att lyssna på detta som lite utbyte!
HAr inte läst andra kommentarer men för mig känns detta som det bästa jag hört av dig.
Verkligt snyggt arr o lir. Snygg balans med luftiga intrument. Gillar autopan greijerna.
Skitsnyggt med fagott o flöjtkampen, kunde ha fortsatt lite längre!
Helheten sitter för mig, alla intrument har en egen viktigt uppgift och alla lyckas även hämta fram den sköna stämningen!
LIKE IT! 
h. johan
Tack johan!

Vad kul att du gillade skarpt. Transitionen mellan 100% synt till 100% (nästan) samplade orkesterinstrumen blev väldigt lyckad, tycker även jag!
Snyggt! Tar oväntade vändingar, tidvis somrigt i dur. Fint.
Tack equality!

Somrigt, det gillar jag!

Tycker om den kontrasten som uppstår mellan det molliga och duriga.
Schysst feel i sounden och hade tajtheten i synth:en varit konstant så hade du nått dom riktiga höjderna med denna...."anybody out there" Floydvarning ...vissa partier lyfter ordentligt men där känns synthmelodin säker också....lägg om synthen och du är hemma...
Allt gott / karl
Tack Karl!

Jag misstänker du framförallt syftar på version 1. Floydvarning, absolut men jag hade inte tänkt göra det till någon Pink Floyd pastisch. Synten ska läggas om, även om krutet framförallt ligger på den orkestrala varianten.
lyssnar på de 2.a verren
the floor kanske
giller det trevande i melodierna tror det är en faggot men man vet ju aldrig
men nån bas instument efter att tag vore nog bra..
gillar det ialla fall
tony
Tack tony!

Nja, melodin "delas" mellan en flöjt, en violin och en fagott. Bas, mja är lite osäker på det. Det finns ju Cello och Kontrabas i pizzicatot.