Forum > Demolåtar
Odöpt housetjafs...
Mr T:
LÅTNAMN: -
ARTIST/GRUPP: -
GENRE: -
KOMPOSITÖR: -
PRODUCENT: -
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Hej
Nu håller jag på med en ny låt...vet inte vad genren heter riktigt men gissar på nån form av house. Rätt nöjd med mixen, men kanske liite för klen bas eller? Har försökt få en bred stereobild också, men om jag har lyckats bra eller ej det får ni avgöra. Skulle va skitkul med synpunkter på den här mixen...
Mvh Mr T
LÅTLÄNK: http://www.speedyshare.com/202707655.html
mahan:
Åjaa Mr T!
En god pump har du på gång här. Lite "popcorn"-inslag nånstans här o var, good, laikit!
Blir lite långtråkigt vid 1:50 och vill liksom inte "växa" ut sig. Lite "överaskning" something sku göra gott??
Ludbilden e helt ok, passligt stereotryck i mina lurar. Borde ju förstås lyzznas på nån club med decibellll! :)
Fint jobb, fortsätt
h. Johan
DåligtGehör:
Jag tycker inte att det är en så dum resa du bjuder på. Du varierar snyggt och använder många sköna ljud.
Bristen jag kan känna är när låten "sätter igång" ca: 0:48 - efter vad jag tycker är ett helt ok och ibland riktigt coolt intro - så blir jag besviken på den pumpande enformiga basfiguren och de rätt svaga melodika rytmiska innehållet. Så även om du introducerar ett lite lågt ljudande keybord så känns låten mest pumpfräsbasen "Inte-jättekul-för-gammel-pensionär". Ok du stegrar ljudet och jag gillar verkligen keybordet men kunde man inte få en coolare bas och basfigur till?
Skönt break!
+ maffig mustig baskagge.
+ Den dova basen efter breaket är snygg. ( innan den börjar fräspumpa igen :ph34r: )
- Tråkigt med pop-corn ljudet
- Varför det där plötsliga scratch-prylen?
- Nej snälla inte "Are you ready". Det låter hej kom och hjälp mig överanvänt och oorginellt.
Emulator:
ösigt intro. vill dock genomgående ha mer punch o diskantrikt virvel (nej, jag har inget bättre liknelse)
:)
popcornsynten får gärna ersättas med nåt lite elakare.
annars tycker jag det är en ovanligt punchig låt, bra!
lite snygga kvinnliga hooks på ...småmelodier kanske :)
:)
Mr T:
Tackar för all feedback...alltid lika kul att läsa. Antar att ni menar popcornsynthen ungefär i början av låten efter introt? :blink:
Alla vocal samples som finns i låten är lite töntiga ja, men såna här låtar ska ha vocals tycker jag...tyvärr har jag inga bra så jag slängde in de första jag hittade. Håller dock med om att dom ska bort...åtminstone första.
Vad menar du med pumpfräsbasen? Fräser den för mycket? :D Själv tycker jag den är aningen för klen på basregistret när man lyssnar på låten...
Har tänkt fixa en melodi senare i låten...men den är inte klar än så vi får se.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida