Kontrollrummet

Problem med Audiophile 2496 [LÖST]

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Peter

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Har precis skaffat ny dator som jag lät polarn sätta ihop, allt utom ljudkortet som jag hade sittandes i min gamla dator.
Så nu när jag satte in kortet och tankade ner nyaste drivrutinerna så funkar det typ inte. Under installationen kommer det upp ett meddelande som lyder något i stil med "Windows har inte testat den mjukvara du försöker installera och kan inte garrantera dess funktion, fortsätter du kan detta skada systemet i framtiden"

Tryckte på "Fortsätt ändå" Men efter att jag installerat och startat om funkar det fortfarande inte.
Någon som haft samma problem och som vet hur jag ska lösa det?
Hittar inte installationsskivan som jag har för mig följde med till ljudkortet när jag köpte det :unsure:
« Senast ändrad: 30.11.2008, 18:02:13 by Peter »


Utloggad concealed

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
datorn kanske är för ny för m-audios drivers? Dom brukar väl nog fungera med alla nya datorer (inte vista då  ;) :D) men kanske dom inte hunnit uppdatera..


Utloggad Peter

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Har XP pro på datorn så det med vista ska väl itne vara något problem.
Och jag får ju inte ens något ljud om jag typ öppnar windows media player och försöker lyssna på en vanlig mp3a. Det kan väl inte ha något att göra med att det inte är inställt i inspelningsprogrammet?


Utloggad Peter

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
haha, fyfan va jag älskar när det är sånna enkla lösningar. Nu funkar det ju. Tack för hjälpen :)