Forum > Demolåtar

Perrra & Djonas - From dusk til Dawn

<< < (2/4) > >>

Wernborg:
Hmmm. Gillar inte alls detta.

Men om du sänkte 20 bpm, tog bort trance-syntarna och lät Djonas komma fram mer skulle du ju ha en Poodles-aktig historia. Det är tydligen också modernt.  :D

Bra melodier men harmisarna bakom skulle må bra av att varieras mer tror jag.

perrra:

--- Citat från: Wernborg skrivet 26.11.2008, 17:47:40 ---Hmmm. Gillar inte alls detta.

Men om du sänkte 20 bpm, tog bort trance-syntarna och lät Djonas komma fram mer skulle du ju ha en Poodles-aktig historia. Det är tydligen också modernt.  :D

--- Slut citat ---

ha ha ... "tog bort trance-syntarha och lät djonas SPELA METAL istället , gör om Beatet, lägg hårdrockstrummor istället och en äkta bas" .. typ? :=)

Wernborg:

--- Citat från: perrra skrivet 26.11.2008, 18:19:43 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 26.11.2008, 17:47:40 ---Hmmm. Gillar inte alls detta.

--- Slut citat ---

ha ha ... "tog bort trance-syntarha och lät djonas SPELA METAL istället , gör om Beatet, lägg hårdrockstrummor istället och en äkta bas" .. typ? :=)

--- Slut citat ---
Japp  :D

Anders:
Jahapp du, skall säga att jag lade ribban väldigt högt innan jag började lyssna på denna  ;)

Början och rappen samt versen är väldigt lovande men tyvärr lämnar refrängen en del att önska.
Visst, trevlig ackordföljd osv. men det är ändå något som gör att den inte riktigt slår eller sätter sig på huvudet.

Jag tror dock att det kan bli bättre med en kvinnlig röst och en oktav upp i refrängen!

Den dagen jag har vägarna förbi Skara skall jag svänga in så skall vi slänga ihop en hit ihop  :lol:

freddy:
Baby Alice låten gillade jag faktiskt. Kanske inte i framförandet, det var lite plastigt, gillade din och din tjejs version bättre faktiskt. Men det var en bra och tydlig hook på den låten tycker jag.

Men den här låten känns lite plattare, det låter skitbra men det lyfter inte för mig riktigt, känns bara som det är gjort förr på något vis...

Men det börjar låta jävligt bra om dina grejer nu perrra, proffsigt. Försök bara hitta en aning mer unika grejer musikaliskt.

Hur som helst, bra jobbat och du är riktigt bra på det du gör, inget snack.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion