Forum > Demolåtar
Perrra & Djonas - From dusk til Dawn
perrra:
LÅTNAMN: From Dusk Til Dawn
ARTIST/GRUPP: Perrra
GENRE: Dance
LÅTLÄNGD: 1:58
KOMPOSITÖR: Perrra
PRODUCENT: Perrra
EV. MEDVERKANDE: Djonas på alla guror och Rikard på RAP, jag på all sång :blink:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
http://mirror.perrra.nu/Dusk_til_dawn_NY.mp3
OBS RÅDEMO!
JAo, håller på o skriver en ny mysig dancelåt... Den jag skrev till Baby Alice blev ju bra och signades omgående så hoppas det blir samma med denna när den väl blir klar :)
Just nu är jag i skede att få till melodier samt texterna.. Raptexten känns som den är klar, men det är lite text kvar men det håller Fredrik Muskos på att rätta till i detta nu :)
Det jag undrar är inte varför jag har autotune på min röst, och varför jag sjunger "dusk to dawn" istället för dusk til dawn osv nu haha, utan jag bara undrar om ni tror att låten kan bli -BRA- med en skönsjungandes dancesångerska och en riktigt riktigt bra rapdel?
Mixmässigt osv är det som ni förstår inte klart!
Mvh
Perrra
oceanmusic:
Om den har potential javisst! :) Av någon anledning väntar jag på det lugna partiet där allt sker i slow motion. ;)Verkar vara vanligt förekommande i genren.
Däremot är jag något tveksam till gitarrerna. Spelet är kalas men själv tanken att ha distade gitarrer gör mig lite fundersam.
Mina €5.
perrra:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 26.11.2008, 11:59:11 ---Om den har potential javisst! :) Av någon anledning väntar jag på det lugna partiet där allt sker i slow motion. ;)Verkar vara vanligt förekommande i genren.
Däremot är jag något tveksam till gitarrerna. Spelet är kalas men själv tanken att ha distade gitarrer gör mig lite fundersam.
Mina €5.
--- Slut citat ---
Gitarrerna tycker jag gör hela låten faktiskt.. blir på nåt sätt "unikt" att göra genren lite mer pumpig och lite mer up-to-date känns det som ..
Blir mer levande och inte helt "digitalt" på nåt sätt :)
Denna låten var väl Finlands mest spelade under ett tag :)
Då förstår du tanken med det hela :)
oceanmusic:
Kyllä!
egghuvud:
Hookarna känns som att de finns där. Mycket står ju och faller med produktionen tycker jag. Jag gillar melodin, men frågan är hur den skall förvaltas? Jag hade nog försökt utvecla harmonierna lite mer. Det bir lite väl "tre ackord". Kanske några fler byten mellan dur och moll eller fler byten i grundkompet om du fattar vad jag menar. Någon slags lättnad i pumpandet behövs också. Fast jag vet inte på vilket sätt. Det är ju lätt att falla i Eurodancefällan ;) JAg gillar också gitarrerna de gör att det blir ett litet lyft faktiskt. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida