Oj vad mycket fina kommentarer, tackar så hjärtligt för att ni tagit er tid att lyssna.
Först nu har jag tid att surfa...lillan somnade sent ikväll.
freddy: Jag har kollat över mixen igen och håller med om att det distar på vissa ställen, ska åtgärda dem. Tack för nogrann lyssning.

Själv hade jag rätt trötta öron när jag mixade.
Hehe jag tycker faktiskt att disten är rätt mjuk i förhållande till vad jag brukar använda.
Stolle Tack för lyssning. Knastret på ekogitarren är nog en del digidist när den peakar tillsammans med sången där. Ska se över det.
asti Tack för fina ord. =) Kul att du gillar produktionen. Jag kan inte direkt ge nåt bra svar på hur man får cleant ljud och mkt dynamik...det mesta går ju på känsla.
En teori jag har när det gäller "clean produktion" är att jag lirar in mina guror i hörlurar vilket gör att jag hör alla biljud väldigt tydligt och förmodligen har utvecklat min spelteknik på så sätt att jag fått väck en del av de ljuden, vilket gör att produktionen låter clean.
Mickar man upp gitarren i stärkare så hör man kanske inte all biljuden på samma sätt och då låter det mer "skitigt" i produktionen, sen om det är bra eller dåligt det vette fan.
När det gäller dynamiken så är det nog flertalet parametrar som spelar in tror jag. Jag arbetar väldigt mycket mer velocities på trummorna, olika spelsätt på gitarren, jobbar mycket med panorering och till sist vilket förmodligen är det viktigaste att man lägger mycket krut på arrangemanget.
Fidden Tackar så mycket!

Slutet är ju som orginalet dvs som det skrevs en gång i tiden, har faktiskt inte tänkt tanken innan att ändra på det. Ska kolla på det, tack för upplysningen.
cykeln Tackar ödmjukast!
Marruschkka Tackar! Kul att du gillar låten. Tycker också Åsa har bra attityd i låten. Är helnöjd.
Clemens Tack för dina öron. =) Agneta Fältskog? , den skivan har jag inte hört men jag gillar associationerna.