Gissar att den är aningen hårdare än vad den var på 80-talet.
Skalla jag spela upp den i 44.1 eller 48? I 48 låter sången som bäst, i 44.1 låter gitarrerna verkligen domedags

Den senare versionen är verkligen bättre. Den har helt enkelt mindre grumliga rumseffekter.
Det som stör mig är att sången är ojämn. Jag tycker den skriker efter kompressor. En typisk situation då jag skulle ta fram mitt UAD-kort och kasta på LA2A:n och vips, problemet fixat.
Trummorna... har lite EZ över sig och väldigt med "room", men å andra sidan är det ju en del av soundet. Kanske virveln borde vara lite klarare. Den har ju höga diskanter, men lite mera edge kunde vara bra.. 8kHz kanske?
Den där "snipp"-hihatten vid 0:10 borde fixas. Låter som om trummisen skulle tappa påken.
Gitarristen är lite sen 2:50, men det kan säkert fixas med att man klipper och drar i WAVen.
Lite dundrande är mixen. Basen kunde lite korrigeras. Tycker den "resonerar" ibland också. Kanske kapa bort de lägsta frekvenserna och mixa basen så att trummorna och basen är solo.
ÖVerlag ganska färdig demo. Största problemet är nivån på sången skulle jag säga.