Forum > Färdiga produktioner

mahan - VART FÖRSVANN DU DÅ

<< < (2/8) > >>

stajo:
Tycker du får till ett varmt och mjukt sound. Kanske aningens suddigt men inte så det stör. Nej det gör det inte låter bra.
Gitarrerna låter feta och bra, har själv undrat hur man får till det där soundet, när jag gör det så blir det så plinkigt liksom??
Använder du någon gitarrpod eller kör du med någon plugg?

Svagheten i låten tycker jag är versen. Tycker gitarrerna slåss om uppmärksamheten med rösten. Vet inte riktigt vad man vill lyssna på.
Skillnaden mellan vers och ref blir då inte så tydlig heller vilket resulterar i att låten blir lite jämn.
Dämpa spelet lite i versen så blir det nog bra och man känner lyftet tydligare i refrängen.

Styrkan i låten är att den är medryckande och att man sitter och nickar med lite i refrängen... Sedan tycker jag det är go gitarr.

/Staffan

mahan:

--- Citat från: stajo skrivet 09.04.2007, 19:29:47 ---Tycker du får till ett varmt och mjukt sound. Kanske aningens suddigt men inte så det stör. Nej det gör det inte låter bra.
Gitarrerna låter feta och bra, har själv undrat hur man får till det där soundet, när jag gör det så blir det så plinkigt liksom??
Använder du någon gitarrpod eller kör du med någon plugg?

Svagheten i låten tycker jag är versen. Tycker gitarrerna slåss om uppmärksamheten med rösten. Vet inte riktigt vad man vill lyssna på.
Skillnaden mellan vers och ref blir då inte så tydlig heller vilket resulterar i att låten blir lite jämn.
Dämpa spelet lite i versen så blir det nog bra och man känner lyftet tydligare i refrängen.

Styrkan i låten är att den är medryckande och att man sitter och nickar med lite i refrängen... Sedan tycker jag det är go gitarr.

/Staffan

--- Slut citat ---

Takkar för den Staffan!
Värmer ett amatörhjärta! :)

Ingen pod här ännu, finns nog på listan får "ganska" viktiga anskaffningar. Kör för det mesta med ROCK AMP LEGENDS, har nog testat med REValverIImen den suger all CPU, not good!

h.  Johan

1up:
Det låter ju riktigt trevligt om det här!  :D

Tyvärr inte 1up's kopp thé, men här diskuteras ju musiken och inte min smak, så tumme upp!

mahan:

--- Citat från: 1up skrivet 10.04.2007, 02:41:10 ---Det låter ju riktigt trevligt om det här!  :D

Tyvärr inte 1up's kopp thé, men här diskuteras ju musiken och inte min smak, så tumme upp!

--- Slut citat ---

TAck för det 1up

Kul att du tycker att låten e trevligt :)

h.  Johan

Dividend:
Rockar ju! :D Låter som riffet redan använts här och där, men det glömmer man lätt ;)

solona så där ljuvligt 80-tal. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion