Här hade det rullat in lite fler kommentarer, trevligt!
Cykeln - Tack för att du tog dig tid att klargöra lite, lätt att det blir lite missförstånd

Får se om temat i slutet blir något mer. Känner mig ganska nöjd med helheten nu. Men man vet aldrig.
Emulatorn - Vangelis är nog saknad i mitt referensbibliotek, det är han som gör sånt här alltså. Jag som trodde det var lite mer eget. Men det är nog svårt i dagens musiksamhälle. Har faktiskt inte hört så mycket V, så plagierat vore en omöjlighet
Jag förstår även tänket med distade gurkor och sånt, man skulle nog kunna ta detta åt det hållet med, helt klart.
Tack för lyssning och feedback! Hoppas du blev mätt på något vis också
Eko: Tjenare Eko! Kul att du svängde förbi. Ett experiment är det nog ja, inget jag vanligtvis gör. Däremot så håller jag inte med om att tema saknas, hur menar du där? Tycker det är ganska tydliga enkla melodiska partier som återkommer. Sång finns med också faktiskt, även om den inte hörs (knappt), det är nog "oljuden" som Emulatorn nämner också.
Det är vocodersång som ligger sjukt lågt, finns t.o.m en text. Men nu ligger den mest där för att ge lite konstiga ljudeffekter. Den som tar ut hela texten bjuder jag på en kaka.
Inte för att ifrågasätta dig eller så Eko, jag undrar bara av intresse, vad är ett tema för dig?
Att du känner igen lite tongångar förstår jag, det är trots allt samma kompositör, undra om det är positivt menat eller negativt.

Just dessa ackord har jag nog inte i något annat, men det påminner nog om mycket av mitt andra kan jag förstå.
Det blir nog flera låtar i samma anda helt klart. Det är något jag behöver ventilera tydligen

Innehållslöst lät inte alls kul, men bra att du gillade ljuden iaf, alltid något
Marruschkka - Kul att du gillar marre. Du vet att jag tycker det är kul att bredda mina vyer lite

Kul att du gillar och att du finner en styrka, behövde höra det efter Ekos kommentar om innehållslöst

Tack och bock för kommentar!
Wernborg - Kul att du gillar. Angående hihaten, ja ironiskt nog försvann den i första bouncen som jag laddade upp här på KR. Jag tyckte det var tom utan, kanske av vana. Vet inte. Men på något vis tycker jag det är en skön detalj med en hihat som känns en aning naturlig trummis, som bryter av lite i allt det andra. Kanske bara jag som tänker så

Tack!
Guran - Jarre heter han nog ja

Blir lätt åt det hållet när det är syntdominerat kan jag tänka mig. Tackar.