Kontrollrummet

Clemens- Rörd av en ängel

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Blev ju nästan som en psalm..var inte tanken direkt, men så blev det..Sången blev tyvärr lite "essig" trots DeEssser och eq.. inte aktuellt att göra om just nu dessvärre..gärna kommentarer runt denna låt hur som helst  :)

Ny mix..lite "klarare".. och eq:at om Paulas sång + torrare sångljud..fixat lite spelfel...

LÅTNAMN: Rörd av en ängel
GENRE: Visa/Psalm
LÅTLÄNGD: 3:05
KOMPOSITÖR: Clemens
Text : Paula Burenstrand
PRODUCENT: Clemens
EV. MEDVERKANDE: Paula sång /körarr
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

« Senast ändrad: 15.08.2009, 19:22:03 by Clemens »


asti

  • Gäst
Skön låt helt i min smak! Snygg produktion/arr och jättefin sång! Jag njuter för fullt!
Kunde tänkt mig att ett alternativt arr kunde bestå av piano, trummor(vispar), ståbas och torrare sång om man ville ha en lite intimare vinkling i jazz/vis-tappning. Sångerskan är för mig en ny och positiv bekantskap!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skön låt helt i min smak! Snygg produktion/arr och jättefin sång! Jag njuter för fullt!
Kunde tänkt mig att ett alternativt arr kunde bestå av piano, trummor(vispar), ståbas och torrare sång om man ville ha en lite intimare vinkling i jazz/vis-tappning. Sångerskan är för mig en ny och positiv bekantskap!

Tack..jo absolut, kanske bara en ackegurra tom, och lite stillsammare sång.. :)...men spelar ju inte gitarr så det blev som det blev...


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 685
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Ett helt klart passande arrangemang, väl utfört.
Känns riktigt sockersött och hade passat i vilken Disneyfilm som helst.
Kommer inte riktigt överens med slutet, de sista 4-5 sekunderna. Kanske kan fyllas ut med fler instrument och lång utdragen slutton.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Soundet:
Sången låter väldigt klippt tycker jag. Nån hårt ställd gate där?
Låter hårt komprimerat överlag också.

Låten:
Snygg låt och bra arr.

Parantes:
Skulle tro att låten kanske skulle kännas intimare/närmare i en lägre tonart. Inte det att sångerskan inte klarar av det, absolut inte, men det blir lite kyrkligt svulstigt så.  :D

Bra jobbat!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ett helt klart passande arrangemang, väl utfört.
Känns riktigt sockersött och hade passat i vilken Disneyfilm som helst.
Kommer inte riktigt överens med slutet, de sista 4-5 sekunderna. Kanske kan fyllas ut med fler instrument och lång utdragen slutton.
 :P

Ja.. rågången mellan sockersött och vemodigt vackert är som att balansera på slak lina ibland...jo slutet
kan nog fyllas på, men med risk för att sockervadden fastnar i halsen :P tack för lyssning! :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Soundet:
Sången låter väldigt klippt tycker jag. Nån hårt ställd gate där?
Låter hårt komprimerat överlag också.

Låten:
Snygg låt och bra arr.

Parantes:
Skulle tro att låten kanske skulle kännas intimare/närmare i en lägre tonart. Inte det att sångerskan inte klarar av det, absolut inte, men det blir lite kyrkligt svulstigt så.  :D

Bra jobbat!

Ja komprimeringen och sången får nog ses över...närmare än så här kommer jag inte kyrkan :rolleyes:
Tack för dina öron och kommentarer!


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Men va fint det här var då!
Psalm.. nej, jo i början och det berodde nog mkt på Paulas väldigt tydliga r..
Men låten i sig känns inte "psalmig" tycker jag.
Jättejättefin låt och så fin sång och stämmor!!

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


oceanmusic

  • Gäst
Har bara ett ord efter att njutit av denna, underbar! :)

Har A/B lyssnat på denna och Memphis låt och tycker att bägge platsar mer än väl i någon modern Disneyproduktion. :)


Du nämnde samarbete vid något tidigare tillfälle, jättegärna. PMa så ordnar vi något! :)
« Senast ändrad: 20.11.2008, 12:58:13 by oceanmusic »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt, gillar rösten som är säker och arrangemanget är lika säkert det!  :rolleyes:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Disney yes!

Håller dock med Wernborg om att det är väldigt tight klippt sång, och vette fan om den ska klippas överhuvudtaget i denna låt, det blir ännu mer känsla om du låter andningarna vara kvar, du kan gaina ner dom lite anske bara!

För nu låter det som det är snott från många olika tagningar.

Jag tycker absolut du ska skicka denna till Warner Music !!!  för dom är ju jättar inom filmmusikindustrin!

Mvh

Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Schysst röst.

Gillar musiken mycket, men psalmigheten i texten är lite störande... Dock kan man ju välja bort att lyssna på texter :)

Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Men va fint det här var då!
Psalm.. nej, jo i början och det berodde nog mkt på Paulas väldigt tydliga r..
Men låten i sig känns inte "psalmig" tycker jag.
Jättejättefin låt och så fin sång och stämmor!!



Tack för lyssning!..ja..tror det till viss del beror på texten..gillar den dock, lite poetisk... :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har bara ett ord efter att njutit av denna, underbar! :)

Har A/B lyssnat på denna och Memphis låt och tycker att bägge platsar mer än väl i någon modern Disneyproduktion. :)


Du nämnde samarbete vid något tidigare tillfälle, jättegärna. PMa så ordnar vi något! :)

Absolut..skickar ett PM när det är läge kul!


Kul att du gillar!...lite "easyfix" med arret dock..får se om man får lite energi över till det..Disney...ja.. har inte tänkt så men när du säger det så...jag får packa väskan och åka till det förlovade landet... :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Disney yes!

Håller dock med Wernborg om att det är väldigt tight klippt sång, och vette fan om den ska klippas överhuvudtaget i denna låt, det blir ännu mer känsla om du låter andningarna vara kvar, du kan gaina ner dom lite anske bara!

För nu låter det som det är snott från många olika tagningar.

Jag tycker absolut du ska skicka denna till Warner Music !!!  för dom är ju jättar inom filmmusikindustrin!

Mvh

Perrra
Du och Wernborg har säkert rätt...skall dra lite i filerna  :) Dessutom lite slarvfel hör jag nu...Tack för kommentarer!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skönt, gillar rösten som är säker och arrangemanget är lika säkert det!  :rolleyes:

TNX! Arret är dock lite svajigt kan jag tycka.. men kul att du gillar!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Schysst röst.

Gillar musiken mycket, men psalmigheten i texten är lite störande... Dock kan man ju välja bort att lyssna på texter :)

Bra!

Ja..texter är ett svårt kapitel..tycker den funkar..men som sagt smaken är olika..kul att du gillar! Tack! B)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
oooooh schiiittt vilken gås hud jag fick! det här rockar! :D
bra jobbat!

vilken röst "suck" kanon!

Mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
fina tongångar men lite för sött för mig....bra sång men lite för mycket Disney som också sagts ovan...men gillar dina tersbasar som dyker upp emellanåt....
/Ok
« Senast ändrad: 21.11.2008, 19:15:54 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Påminner en del om Cecilia Vennersten och Det Vackraste. Liksom den kan denna absolut nå djupt i det svenska folkhjärtat och jag hör definitivt en hit-potential. Tycker absolut ni skall skicka den till P4-stationer, Svensktoppen, reklambyråer eller var som denna genre har en plats. Låten kammar mig för mycket medhårs men det hindrar mig inte från att höra hur bra detta är gjort. Tösen sjunger kanon, pianokomp arr och mix i ö mycket kompetent och proffsigt. Bra jobbat!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Påminner en del om Cecilia Vennersten och Det Vackraste. Liksom den kan denna absolut nå djupt i det svenska folkhjärtat och jag hör definitivt en hit-potential. Tycker absolut ni skall skicka den till P4-stationer, Svensktoppen, reklambyråer eller var som denna genre har en plats. Låten kammar mig för mycket medhårs men det hindrar mig inte från att höra hur bra detta är gjort. Tösen sjunger kanon, pianokomp arr och mix i ö mycket kompetent och proffsigt. Bra jobbat!

"Låten kammar mig för mycket medhårs"  :D jo här är det vattenkammat som gäller...nä absolut, kan ibland gräva ner mig  i gråtmilda känslosamma harmonier..är ju inte ute efter att skriva "hits" direkt...Kanske du och Asti kan gör en version som är lite mer sträv? /C 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
fina tongångar men lite för sött för mig....bra sång men lite för mycket Disney som också sagts ovan...men gillar dina tersbasar som dyker upp emellanåt....
/Ok

Ähh..du är bara ovan... :) tersbasar däremot är ju riktigt intressant att jobba med, blir lite obestämbart vad det är för harmoni som gäller egentligen?..måste utveckla detta..har upptäckt det på senare tid..kul! lyckades ta bort på ett ställe  när jag la om pianot..ska göra om..Hörs /C


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
..är ju inte ute efter att skriva "hits" direkt...

Få förunnat att kunna det och jag tror du har det i fingertopparna. Varför då inte testa de vanliga kanalerna? Kan ju vara kul att nå ut till fler om inte annat? Låten är ju klar för pressarna i mina öron den behöver definitivt inte nån strävhet, skulle helt tappa sin karaktär. Kör på!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Riktigt skön låt och bra arrat Clem och vilken röst från Paula himla snygga körarr också. Hörde väl något kvarliggande klipp på rösten i första hälften. Testa Perras råd ang. inskick till Warner kanske kan bli nåt. Kvaliteten finns där med råge.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
..är ju inte ute efter att skriva "hits" direkt...

Få förunnat att kunna det och jag tror du har det i fingertopparna. Varför då inte testa de vanliga kanalerna? Kan ju vara kul att nå ut till fler om inte annat? Låten är ju klar för pressarna i mina öron den behöver definitivt inte nån strävhet, skulle helt tappa sin karaktär. Kör på!  :D

TNX! Ja..kanske gör ett försök..   :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt skön låt och bra arrat Clem och vilken röst från Paula himla snygga körarr också. Hörde väl något kvarliggande klipp på rösten i första hälften. Testa Perras råd ang. inskick till Warner kanske kan bli nåt. Kvaliteten finns där med råge.
Eko

Tack!...oops..kan du specificera?..har försökt vara nogrann med denna..men alltid är det nå´t....tack för lyssning ock kul att du gillar... 

Edit: Blev ju tvungen att lyssna.. kanske är en inandning som låter onaturlig i början?.... :unsure:
« Senast ändrad: 25.11.2008, 17:47:25 by Clemens »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Upps, ännu en pärla!
Denna platsar helt klart i radion
Jättefin röst och snyggt arrangemang med fina instrument.
Det är lite musikalkänsla över det hela
Väldigt bra gjort!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Upps, ännu en pärla!
Denna platsar helt klart i radion
Jättefin röst och snyggt arrangemang med fina instrument.
Det är lite musikalkänsla över det hela
Väldigt bra gjort!

Tack Cykeln! :)


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Vad mycket vackert sjungit gillar det här snyggt! B)


freddy

  • Gäst
Tror inte jag har kommenterat denna förr, så tänkte fixa den biten ;)

Psalmer är lite svårt, får lite frälsningsarmén-vibbar och så, det är mest jobbigt, hehe. Utöver detta så är det kanon. Paula sjunger hur bra som helst, jag tycker hon låter som tagen ur en Disneyfilm - musikal.

Så låten har jag inte så mycket till övers för, men jag tror ni skulle kunna knåpa ihop något sjukt mycket roligare och finare tillsammans, något clemens-skrivet. Jag vill höra mer!

Sammanfattningsvis:
Det är fint och vackert, väl framfört. Men inte min kopp te, ser dock potentialen i detta. Bra jobbat! 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tror inte jag har kommenterat denna förr, så tänkte fixa den biten ;)

Psalmer är lite svårt, får lite frälsningsarmén-vibbar och så, det är mest jobbigt, hehe. Utöver detta så är det kanon. Paula sjunger hur bra som helst, jag tycker hon låter som tagen ur en Disneyfilm - musikal.

Så låten har jag inte så mycket till övers för, men jag tror ni skulle kunna knåpa ihop något sjukt mycket roligare och finare tillsammans, något clemens-skrivet. Jag vill höra mer!

Sammanfattningsvis:
Det är fint och vackert, väl framfört. Men inte min kopp te, ser dock potentialen i detta. Bra jobbat! 
" You can´t please them all"   :) men förstår vad du menar..känns kanske lite för präktig och "psalmig"?
nåja..blir något annat nästa gång kanske..Tack för lyssning!


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Håller med gänget - det här kan bli en liten smygarhit :-) Kanonbra röst!!! Paula skulle kunna röra sig lite mer runt melodin om du förstår vad jag menar. Skulle gärna höra ett något fylligare arr faktiskt, det är ju som sagts tidigare lite musikal och pampig ballad över låten så go for it hela vägen. Mer symfoniorkester bakom helt enkelt *fniss*.

Kanon Clemens - kul att höra så här innan läggningsdags. Nu känns allt mycket bättre  :rolleyes:
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..det var ju en del funderande på hur den skulle framföras..själva låten bjuder in till "pukor och trumpeter" helt klart..men ville ändå söka det lilla formatet..och egentligen ta ner den ännu mer med bara ackegura och sång..dels kanske sänka nån tonart som Wernborg föreslog för att få sången lite närmre..Förstår vad du menar med Paulas sång när det gäller lite rörelse och kan nog hålla med...Kul att du gillade och tack för lyssning! :)


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Vacker låt. Gillar den.
Tycker att det är fint att det är så klart och avskalat som det är nu.

Det ändå som jag kan tänka mig kanske att förbättra är dynamiken. Tycker att i slutet borde det blir starkare. Dvs sångaren får gärna sjunga starkare i slutet.

www.alatarmusic.com