Kontrollrummet

Eko/Linda/Perre We Will Go On

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låtnamn: We Will Go On
Längd: 3:12
Artist: Eko
Kompositör: Eko
Text: Eko
Genre: Pop eller nåt
Ev.medverkande: Perrowitch trummor och Linda på sång
Inspelnings år:-08
Format: mp3

Efter goda råd så har en stor del av komprimeringen minimerats

« Senast ändrad: 16.04.2009, 20:54:58 by Eko »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Med mina nya mixöron så har jag gett mig på gamla låtar och denna lät om inte bedrövligt så näst intill i alla fall upptäcker jag nu. Denna nya mix kanske inte är 100 men bra mycket bättre än den förra i alla fall.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Förfärligt att den här bara har passerat obemärkt. Blondie meets Vangelis eller nåt.
Otroligt snygga harmonier. Det finns något lekfullt och oskyldigt över hela stycket.
Plottrigheten blir både en tillgång och en belastning och vid den dubblerade sången fr o m
01:45 är det nog för mycket men sedan blir det mer jordnära igen. Stycket liksom sjuder
av vitalitet och originalitet. De små enkla tvåtonspianoprylarna betyder mycket. Refrängen
är mycket stark och skulle få en den  mest svårtflörtade allsångs- (på Skansen) publik på fötter.
Mixen lider av för många effekter och ljudet är murrigt men detta överskuggas helt av Låten
med stort "L". Jag blir glad och förundrad!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Avslappnad

  • Gäst
Schysst rökare! :)

Stämningen i låten påminner mig inte så lite om "We built this city - on rock'n roll", vilket är ett gott betyg. Kan hålla med EQ om att effektantalet kanske är lite väl stort dock.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Eko.

Inte så tokigt detta,låten helt ok...men mixen,njäe.

Du har lagt en limiter/kompressor på mastern,sen har du tryckt upp allt till taket.Vilket får en otrevlig effekt på sången och dynamiken i låten.Masterings missen påverkar sången alldeles för starkt.Det blir lite "berg och dalbana" i ljudbilden.Reverberandet lämnar jag utan komment,då du bör se över det du har på masterbussen först.Lätta lite på trycket,så får jag en chans till  :)

Mvh
Micael


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Förfärligt att den här bara har passerat obemärkt. Blondie meets Vangelis eller nåt.
Otroligt snygga harmonier. Det finns något lekfullt och oskyldigt över hela stycket.
Plottrigheten blir både en tillgång och en belastning och vid den dubblerade sången fr o m
01:45 är det nog för mycket men sedan blir det mer jordnära igen. Stycket liksom sjuder
av vitalitet och originalitet. De små enkla tvåtonspianoprylarna betyder mycket. Refrängen
är mycket stark och skulle få en den  mest svårtflörtade allsångs- (på Skansen) publik på fötter.
Mixen lider av för många effekter och ljudet är murrigt men detta överskuggas helt av Låten
med stort "L". Jag blir glad och förundrad!
:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: Är betyget för dina kommentarer jag blir helt överväldigad!!!
Tack Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Schysst rökare! :)

Stämningen i låten påminner mig inte så lite om "We built this city - on rock'n roll", vilket är ett gott betyg. Kan hålla med EQ om att effektantalet kanske är lite väl stort dock.
:D Tack Jay . Ny mix med mindre effekt finns nu i huvudposten. Jag gillade den låten We Built This City On Rock´nRolll
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjena Eko.

Inte så tokigt detta,låten helt ok...men mixen,njäe.

Du har lagt en limiter/kompressor på mastern,sen har du tryckt upp allt till taket.Vilket får en otrevlig effekt på sången och dynamiken i låten.Masterings missen påverkar sången alldeles för starkt.Det blir lite "berg och dalbana" i ljudbilden.Reverberandet lämnar jag utan komment,då du bör se över det du har på masterbussen först.Lätta lite på trycket,så får jag en chans till  :)

Mvh
Micael
 :D Tack HM du får så många chanser du vill. Jag har nu lättat på kompressorn och även plockat bort min röst på refrängen så nu är det bara Linda.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se