Forum > Färdiga produktioner
Kontrapunkt - The world is a circus
Harmonica mike:
Tjenare.
Vilken tur att denna kom upp,annars hade jag missat den - och i färdig tappning!
Det låter hur bra som helst och jag gillar låten.
Det här har ni gjort mycket bra.
Mvh
Micael
orjankarlsson:
Nice, en grej på vänster acke låter som Tenacious D låten "Tribute" ;-)
....Lugna partiet där ni sjunger "the world is a circus" är det bästa partiet, tycker det ska komma tidigare. Jag hade gjort det till "huvudrefräng" istället.
Bra ljud, fin mix.
:wub:
MacTS:
Lyssnar i halvkassa lurar på jobbet, så jag kan inte kommentera ljudet (mer än att det låter jättebra i denna lyssning)...men låten....skitbra! Bra insatser både instrumentalt och sångmässigt!
oceanmusic:
Låten är kanon! :) Framförandet kanon! :)
Men, varför låter det som om sångaren står en halvtrappa ner i förhållande till instrumenten? ;)
Åtminstone upplever jag det så i min lurar.
Rattlesnake:
Jag gillar det här. Kanske låter lite tradigt om Am-F-C-G-figuren efter ett tag, men som helhet är det en bra låt. Håller med om att brytackordet kunde ha kommit oftare.
Soundmässigt tycker jag ni har en egen stil. Aggressiva ackar, el-akustisk bakgrund är alltid trevligt. Leadsången är bra, det finns ett bra mått livserfarenhet i den. Tycker inte den ligger irriterande lågt i mixen, utan så lågt som man mixar när det är ett band utan uttalad förgrundsfigur.
Resten av mixen låter välbalanserad och bra. Trumkompet stör inte mig, tycker det snarare är riktigt levande programmerat. Jag skulle vilja ha en snärtigare virvel dock, har nyss lyssnat på djonas vilket kanske påverkar... :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida