Forum > Färdiga produktioner
Kontrapunkt - The world is a circus
Stolle:
UPPDATERING 081205.
Har uppdaterat låten nu. Jag har inte hunnit fixa till den efter riktigt alla tips. Jag har här strävat efter ett lite mer skitigt ljud. Detta åstadkoms med lite mer elgitarrer. Dels komp från första refrängen och framåt och dels genom lite leadgitarr. Några analogsynthar smög sig in på några ställen. Om jag minns rätt så la jag nog lite mer körer sedan sist också.
Folk har kommenterat trummorna. Jag har ju inte mixat dem ännu så ljudmässigt finns mycket att göra. Spelmässigt känns det jäkligt tungt att dra upp och pilla i dem. Jag lyckas aldrig uppbåda energin för att stöka om i dem. Men det kanske man borde? Jag är ganska nöjd personligen med hur de ligger på verserna t.ex. Vad tycks?
Leif:
Tjena!
Bumpar denna. Tycker att Stolle har gjort ett bra jobb med denna nu...ska vi gå vidare eller finns det saker kvar att pilla med? Själv tycker jag att den börjar låta färdig, men hör ni något som stör eller som låter bra, så släng gärna in en kommentar på det om ni får lust! :)
Tack på förhand!
Eddi:
Skön låt som sagt.
Och visst är den väl klar? Det är betydligt enklare att uttala sig om andras låtar än att snickra själv. Och mot den bakgrunden så kan jag lätt säga att det inte är några fel på varken drums eller något annat. Skulle möjligen vara att man på slutet av låten väntar sig att Leif ska ramla ner på C#-tonen var det väl som "clown" kom på i början. Men det kan jag leva utan.
Bra jobbat alla tre :D
Eko
Stolle:
Jag uppdaterade första inlägget med en ny version. Detta är den sista uppdateringen då mixen/låten nu känns färdig. Tack för all feedback!
Emulator:
Oj.
Snyggt intro. bra lagda gitarrer, alla små ornamenteringar är helt underbara. Händer något hela tiden!
Trummorna tänker jag inte så mycket på, vilket borde vara ett gott betyg.
Versen är i mitt tycke starkare än refrängen. Refrängen är inte dålig alls, men versens arr och spel är så grymt bra!
riktigt kul att höra detta. Jag skulle smaskat på en vintage warmer på rösten, och kalla det klart :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida