Forum > Färdiga produktioner
Dede - Wallgarden and 2xd
hegobald:
Näe.. Detta kan jag inte referera.. Alldeles för elak progsång med 80-tal fetereverb.. Blää.. Styva programerade trummor som nån glömt att programera dynamik på.. Elakt och argt är det enda jag kan säga.. Om denna låt uppstord 1981 så skulle den bli en halvhit.. Men nu är det bara dåligt. Sorry.. Ok mixning var rätt ok... jätteminus för virverlkaggens avsaknande av dynamik då... Texten hörde jag inte ens på.. Hua.. :wacko:
Vallhagen:
Ok. Ska vi ta ett varv till med den här dede?
Ska se om jag hittar projektet; jag borde ju ha det kvar i sonarmappen. Ja, sången ska läggas om om vi ska vidare. Kan bli det sista jag gör innan studion hamnar i flyttkartonger.
Bra recension Hegobald. Ärlighet uppskattas!
dede:
--- Citat från: hegobald skrivet 10.04.2007, 23:26:53 ---Näe.. Detta kan jag inte referera.. Alldeles för elak progsång med 80-tal fetereverb.. Blää.. Styva programerade trummor som nån glömt att programera dynamik på.. Elakt och argt är det enda jag kan säga.. Om denna låt uppstord 1981 så skulle den bli en halvhit.. Men nu är det bara dåligt. Sorry.. Ok mixning var rätt ok... jätteminus för virverlkaggens avsaknande av dynamik då... Texten hörde jag inte ens på.. Hua.. :wacko:
--- Slut citat ---
Haha, du har helt rätt. På min Secuential Drumtracks med träkanter fanns inte dynamik. Men det lät kanon ty det var digital 8-bitssampling. Så jag har aldrig tyckt det var så noga. Och visst jag hade min kvart i rampljuset 1981. Men nu återtar Bengan och jag all förlorad tid och blir kungar av 80-talet. Yes, en kvart till............
Självklart, Bengan ska vi ta ett varv till. Jag lovar att inte köra 80-talsreverb på sången. Det är bara en av mina fixidéer. Jag har slutat!...Sant!.
Vallhagen:
--- Citat från: dede skrivet 11.04.2007, 02:21:43 ---
Självklart, Bengan ska vi ta ett varv till. Jag lovar att inte köra 80-talsreverb på sången. Det är bara en av mina fixidéer. Jag har slutat!...Sant!.
--- Slut citat ---
Men du; ta inte åt dig för mycket av äran... :lol: Jag vill minnas att effekterna här är mina? Eller?
Men visst ska det göras om...
tsmalmbe:
Trummorna slår på och hackar som en annalkande domedag, men soundet är som en 5-åring skulle spela försiktigt försiktigt. Väldigt obalanserat alltså. Sången är väldigt hög i jämförelse.
Excentrisk jo, men med bättre mix skulle det kunna bli bra-excentriskt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida