Kul att höra en egglåt, de kommer ju inte värst ofta! Ungefär som när man var liten och väntade på årets Tintinalbum!
Jag har svårt att sluta flina för låten sitter som en smäck i skallen efter bara en lyssning. Det låter verkligen helt rätt om kombinationen egg-Åsa, den funkar vare sig ni dubbar, sjunger oktaver eller stämmor.
Rent mixtekniskt finns det förbättringsmöjligheter. Nu ligger ni på exakt samma plats i stereobilden, jag skulle nog ha provat dra isär lite. Sedan låter eggleaden på sticket annorlunda mot resten, låter som den är inspelad någon annanstans, mera närmickad. Du kanske vill ha det så, men det låter lite knepigt.
Kul med banjo och tin whistles, de kunde kanske ligga lite högre. Basen är också låg. Trummorna hörs tydligt, och jag vet inte vad jag skall tycka om dem. Ljudmässigt helt OK, men spelet har jag lite svårt för. I första halvan tycker jag det låter som ett enda långt fill, men efter sticket flyter det bättre. Eller så har man vant sig!

Jag reagerar på ett par ngt otajta utslag, vid 11 och 233s.
Jag gillar höjningen, den krämar verkligen ur det sista i detta underbara julölsdoftande örhänge.
Lite mycket kompressor på mastern, kanske. Vid 240 s duckar allt. Men det fixar sig nog i mastringen.