Kontrollrummet

Clemens- Frozen Heart

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: Frozen Heart
ARTIST/GRUPP: Clemens
GENRE: Art/World
LÅTLÄNGD: 5:35
KOMPOSITÖR: Clemens
PRODUCENT: Clemens
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: -2008
FORMAT: Mp3

För alla frusna hjärtan... :) Alla synpunkter på låt, arr, mix är hjärtligt välkomna!


« Senast ändrad: 15.08.2009, 19:19:41 by Clemens »


asti

  • Gäst
Skön, avkopplande musik att drömma sig bort till! Fin produktion och läckra ljud. Inget att anmärka på!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nice!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Clemens!

Riktigt snyggt arrat o lirat, luftig avkopplingsmusik!
Leadgitarren har kankse lite plastiskt sound, och kanske lite hög i nivån.

Sitter o njuter, och på samma gång har jag en svag förväntan att snart kommer det in en snygg sång här...
Så bara du fixar ihop en text och får nån att sjunga här så kunde detta snygga verk stiga ännu högre! :)

Bra jobbat Clemens! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Finns känsla, stämning och stor hantverksskicklighet i det du gör. Gillar också dina tydliga melodier och har på känn att du har potential till en riktig hit endera dan. Snyggt detta också, möjligen mer variation harmonimässigt och att sång skulle lyfta ytterligare men funkar också bra som det är. Avkopplande och vackert.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det låter lite midi  :D (ville bara testa en idiotisk kommentar)

Nä, snyggt Clem det här går hem
En liten stämma kanske du oxå kan klämma i denna?

Fast det behövs inte egentligen.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skön, avkopplande musik att drömma sig bort till! Fin produktion och läckra ljud. Inget att anmärka på!

OK!...Tack för lyssnig :)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjou Clemens!

Riktigt snyggt arrat o lirat, luftig avkopplingsmusik!
Leadgitarren har kankse lite plastiskt sound, och kanske lite hög i nivån.

Sitter o njuter, och på samma gång har jag en svag förväntan att snart kommer det in en snygg sång här...
Så bara du fixar ihop en text och får nån att sjunga här så kunde detta snygga verk stiga ännu högre! :)

Bra jobbat Clemens! :)

h.  johan
Hej Johan!

Skulle ju behöva en "riktig" leadgtr förstås..hör nu att det att det är en del missar och lite märkligt här o där..skall lägga om..tack!



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Finns känsla, stämning och stor hantverksskicklighet i det du gör. Gillar också dina tydliga melodier och har på känn att du har potential till en riktig hit endera dan. Snyggt detta också, möjligen mer variation harmonimässigt och att sång skulle lyfta ytterligare men funkar också bra som det är. Avkopplande och vackert.

Tack för fina ord! :) försöker komma bort lite från sång, gillar ju instrumental musik..men det krävs ju en del då...får väl se hur långt man lyckas dra det hela..


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Det låter lite midi  :D (ville bara testa en idiotisk kommentar)

Nä, snyggt Clem det här går hem
En liten stämma kanske du oxå kan klämma i denna?

Fast det behövs inte egentligen.

Eko

Tack!..ja som sagt det är bara midi-instrument... :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Mysig inledning. Galet skön groove sedan. Artmusic som svänger för bövelen. Det hör ju inte till vanligheterna. (Även om jag gillar art också...)

Saknar inget arrmässigt. Hade ju förstås inte skadat med gitarr. Är ju stor fan av Oldfield, både gamla och nya och då gillar man ju per automatik repetetiva stycken.

Mycket bra!!!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Nice feel i denna, bra sound som alltid, satt och väntade på en vändning men det tillhör väl knappast genren....en riktig gitarr hade varit på sin plats men det är ett riktigt bra ljud du har där med bra attack och stundtals mitt i låten svänger det bra.... B)
Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


freddy

  • Gäst
Bra låt, jag gillade den. Avslappnande och mysig :) Tycker ljuden passar och förmedlar stämningen. Inget att klaga på :) Snyggt jobbat C.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Mysig inledning. Galet skön groove sedan. Artmusic som svänger för bövelen. Det hör ju inte till vanligheterna. (Även om jag gillar art också...)

Saknar inget arrmässigt. Hade ju förstås inte skadat med gitarr. Är ju stor fan av Oldfield, både gamla och nya och då gillar man ju per automatik repetetiva stycken.

Mycket bra!!!

Tackar!... Oldfield har jag lyssnat på en hel del..föredrar nog de äldre produktionerna. gitarr..kanske något för dig?.. :) 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Nice feel i denna, bra sound som alltid, satt och väntade på en vändning men det tillhör väl knappast genren....en riktig gitarr hade varit på sin plats men det är ett riktigt bra ljud du har där med bra attack och stundtals mitt i låten svänger det bra.... B)
Allt gott / karl

Då fick du vänta!...ibland är det kul att se hur mycket man kan arra runt ett tema utan nån brytning..blir ju lite mer åt det meditativa hållet.. Tack för lysning...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nice feel i denna, bra sound som alltid, satt och väntade på en vändning men det tillhör väl knappast genren....en riktig gitarr hade varit på sin plats men det är ett riktigt bra ljud du har där med bra attack och stundtals mitt i låten svänger det bra.... B)
Allt gott / karl

Då fick du vänta!...ibland är det kul att se hur mycket man kan arra runt ett tema utan nån brytning..blir ju lite mer åt det meditativa hållet.. Tack för lysning...
Ska ni gifta er?
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Nice feel i denna, bra sound som alltid, satt och väntade på en vändning men det tillhör väl knappast genren....en riktig gitarr hade varit på sin plats men det är ett riktigt bra ljud du har där med bra attack och stundtals mitt i låten svänger det bra.... B)
Allt gott / karl

Då fick du vänta!...ibland är det kul att se hur mycket man kan arra runt ett tema utan nån brytning..blir ju lite mer åt det meditativa hållet.. Tack för lysning...
Ska ni gifta er?
Eko
:D


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Snyggt och tillrättlagt. Skönt landskap, men lite lite för uddlöst t.o.f.

Det där med midi,, det händer ju att även jag använder uttrycket. Känns som om det är en vedertagen uttrycksform. "Det låter midi",,

På något sätt så skulle jag vilja att du skalade ner allt ytterligare ett par snäpp, så att det blir ännu mer över till egen tanke.

Men ett gott jobb, so far


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt och tillrättlagt. Skönt landskap, men lite lite för uddlöst t.o.f.

Det där med midi,, det händer ju att även jag använder uttrycket. Känns som om det är en vedertagen uttrycksform. "Det låter midi",,

På något sätt så skulle jag vilja att du skalade ner allt ytterligare ett par snäpp, så att det blir ännu mer över till egen tanke.

Men ett gott jobb, so far

Det här med att det låter midi..för mig innebär det taskigt programerat, taskiga pluggar. sunkiga pianon
stiffa livlösa HH, trummor mm.. bättre att skriva så i så fall så jag fattar...


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Riktigt mysig. Först tänkte jag enya, sedan lite chris isaak (tror det beror på att ackordföljen påminde mig om wicked game). Växer snyggt och känns avkopplande. Grymt snyggt ljudlandskap. Kunde man få in någon jojkande same eller indian eller nåt, skulle det hända grejor.
blargh


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fint proddat.
term pianot underbart.
bra tema som utvecklas. blev inspirerad o det tackar man för

tony
att leva är att dö


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Mysig inledning. Galet skön groove sedan. Artmusic som svänger för bövelen. Det hör ju inte till vanligheterna. (Även om jag gillar art också...)

Saknar inget arrmässigt. Hade ju förstås inte skadat med gitarr. Är ju stor fan av Oldfield, både gamla och nya och då gillar man ju per automatik repetetiva stycken.

Mycket bra!!!

Tackar!... Oldfield har jag lyssnat på en hel del..föredrar nog de äldre produktionerna. gitarr..kanske något för dig?.. :) 

Kanske det ja. :)


Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Väldigt avslappnade låt. Jag tycker den känns lite som nån låt till någon lite mystisk film. Den här borde du försöka få med i något sådant för den är verkligen bra. Ljuden låter hur bra som helst med varrandra också.
Något mer har i alla fall inte jag att säga. Gillar sånt här!


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Precis min genre . ;)

Riktigt snygga ljud. Fina ackorder. påminner om nån annan låt.. Kommer fasiken inte ihåg vilken. Måste ta reda på det. Men har för mig att den finns på alla synth skivor. Typ "best of synth".   

Riktig fint mixat med. Och det låter inte allas så mycket midi som midi kan låta. Tycker endå du har fått inn en jäkla fin känsla i musiken .
Ett tips för att få midi att låta lite mer "riktigt" är att försöka sig fram med "velocity" på ljuden. Då får ljuden mer känsla .

Men tackar för att du delar med dig. Mycket givande och inspirerande ;) 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tack alla som lyssnat!

Fiden Jo..tanken är kanske inte så tokig..indian eller same..känner inte så många tyvärr... :)

Ynot Kul att du blev inspirerad..Tack!

Wernborg Kanske vågar skicka ett PM då?.. :rolleyes:

Zebastian Får nog göra en egen film i så fall..Tack!

Kenta K Surade  lite för midi-attacken i tidigare kommentarer men men..bara att bita ihop och förbättra..Nu blev jag nyfiken undrars vilken låt det kan va ?  :unsure: Tack för kommentarer!