Forum > Demolåtar
Ocean Music - Chapter 1
IKEN:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 10.11.2008, 22:18:25 ---
--- Citat från: IKEN skrivet 10.11.2008, 19:52:45 --- :wub:
Jay,vad du än gör,lägg inte av med musiken......... :)
Snyggt,vackert.....Pianot tycker inte jag då,låter så hårt,det skapar en relief mot det mjuka i bakgrunden,skapar dynamik...
Flöjten,lyssnade mycket på Gunilla Von Bahr förut,''Solflöjt'' och liknande,den kunde vara lite mer dynamisk faktiskt...... ;)
ett stycke musik som håller din vanliga standard.......1:st klass!
Slutet känns dock lite abrubt och tvärt? kommer kanske mer där?
Ljudet då......inget som man kan anmärka på,tvärtom.......
--- Slut citat ---
Iken, :wub: :)!
Nope, hade inte tänkt lägga av än. Har ju för hundra gubbar kapitel 2-7 att göra! ;)
--- Slut citat ---
Lite som SAGA då,en massa chapters...... :lol:
Keep it up mannen!!!
Dividend:
Jäpp, snyggt det här..
Gör minst till kapitel 120 ;)
Eddi:
Den här var lite mer trevande avvaktande och det passar ju in på en gryning i dalarna mellan de blåtonande bergen och flöjten som kommer in och ger struktur åt dagen - snyggt som tusan. Sluttonen på Piano4 klingar lite väl hårt i övrigt tyckte jag ljudet var kanon.
Eko
Plinka:
Till den här staplar jag ved en tidig gryning, med svett som andas genom min fleecejacka, fukt i nacken och kall luft i mina lungor, jorddoftande, skrovlig bark i mina händer. Daggen ligger fortfarande i gräset. Jag staplar lugnt och noggrant, ingen hets, var sak har sin tid. Sysslan försätter mig i ett meditativt lugn, precis som den här musiken du har skapat! Du är fantastisk!
oceanmusic:
--- Citat från: Dividend skrivet 10.11.2008, 22:24:03 ---Jäpp, snyggt det här..
Gör minst till kapitel 120 ;)
--- Slut citat ---
Tack Dividend! :) Kapitel 120, det blir några år det... ;)
--- Citat från: Eko skrivet 12.11.2008, 22:30:15 ---Den här var lite mer trevande avvaktande och det passar ju in på en gryning i dalarna mellan de blåtonande bergen och flöjten som kommer in och ger struktur åt dagen - snyggt som tusan. Sluttonen på Piano4 klingar lite väl hårt i övrigt tyckte jag ljudet var kanon.
Eko
--- Slut citat ---
Tackar Eko! :) Fin liknelse! Sluttonen på pianot har jag inte tänkt på förut men du har alldeles rätt. Känns som om de pianon jag använder har lite för få nivåer i samplingarna. Känns dessutom som om det skiljer från ton till ton dessvärre. Flöjt gillar jag, dennas ton är ganska skön.
--- Citat från: Plinka skrivet 13.11.2008, 14:48:46 ---Till den här staplar jag ved en tidig gryning, med svett som andas genom min fleecejacka, fukt i nacken och kall luft i mina lungor, jorddoftande, skrovlig bark i mina händer. Daggen ligger fortfarande i gräset. Jag staplar lugnt och noggrant, ingen hets, var sak har sin tid. Sysslan försätter mig i ett meditativt lugn, precis som den här musiken du har skapat! Du är fantastisk!
--- Slut citat ---
Tack Plinka! :) Vilken fantastiskt fin liknelse och fina ord! :wub:
Nu ska jag tillstå att alla kapitel inte kommer att ha denna tonala karaktär dock. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida