Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Wine women tell (Ny version 17 November)
Rattlesnake:
LÅTNAMN: Wine Women Tell
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: Barockpop
LÅTLÄNGD: 2:51
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT: D:o
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: -2008
FORMAT: mp3
Lite lättare 60-talspop med cembalo och kammarorkester brukar kallas barockpop. Den här låten råkade bli så. Finns väl inte så mycket barock egentligen i den här typen av musik, men begreppet är väl ganska etablerat även om utövarna inte är så många. Left Banke kan man youtuba på.
Den är inte helt tajt, jag sjunger inte som en gud, och jag vet inte om arret är helt rätt. Men jag har å andra sidan lyssnat sönder denna, så jag behöver hjälp av andras öron... Vad är bra och vad är dåligt? Är den irriterande otajt eller falsksjunget? :huh:
2008-11-17
Ny version:
lite mera flöjt, generellt högre stråk (kanske för mycket... :unsure:), och ett mera uppstyrt crescendo som jag tror funkar bättre.
Kunde inte göra så mycket åt den sura tonen, stämman ligger oåtkomlig i en stämmix och det skulle krävas en omsjungning av hela stämpaketet.
oceanmusic:
Hihi, jag log innan 10 sekunder hade gott! :D Oj vad det var 60-tal. Rasande snyggt gjort dessutom, skitsnyggt med dubbleringen som kommer in. 60-tals wailingen är snygg, refrängen sitter som en smäck. :)
Oj vad jag åkte tillbaka i barndomen och syrrans poppande! :D
Meget, meget gott! :)
En randanmärkning, det blir så rikt ibland så att det inte är så distinkt. Å andra sidan så var ju många 60-tals inspelningar så. ;)
cykeln:
Ah, läckert!tänker på Hep Stars chembalo i Wedding
Låter också lite Hollies och Tages i en riktig 60-tals pastisch
Sången har kanske ett ljud som inte fanns då - lite för fyllig?
Engelskan låter väl som svenska band lät då
Trevlig låt, bra refräng
Fint ihopsnickrat detta!
david.roennlund:
YEEH B)
1st... låt stråket(blås...odyl) åka upp i nivå !!
fyfan vilket 60talsröj!!!, du sjunger helt passligt för denna låt!
ok, rätt A4-arr... men liksom, det känns som det ligger lite i genren :)
f.ö. feta till stråkarret på slutet...maffo!!
Marruschkka:
Men snälla...som du har fångat 60-talet..nästan överträffar det soundet med din rå-snygga sång, och stämmorna..stråk och cembalo samt flöjt på detta..en riktig fullträff :wub:
Vaddå falsksång..finns inte på världskartan här ;)
Nu har denna gått på loop i ca 20 minuter..och jag ledsnar icke monseigneur..!
10/10 från Älvsjö-juryn :P
Tack du.
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida