Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Wine women tell (Ny version 17 November)

<< < (5/5)

mahan:
Tjou Rattlet!

Som ett 60-tals alster så kan jag bara säga:   FULLTRÄFF! :wub:
Enda lilla greijen som störde min 60-tals lyssning var baskaggen som arbetar lite för lågt ner nu,
så om du i nåt skede tittar över låten på nytt kunde du skära lite av nedre ändan på baskaggen.

Detta skulle förmodligen vart en stor HIT på sextitalet, du e lixåm född på fel årtionde! ;)

Snyggt snyggt snyggt... :)

h.  johan

equality:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.11.2008, 00:29:45 ---Tycker inte om AT, man blir helt nojig efter ett tags petande då låter knappt en ton bra. Hellre försöka sätta en ny tagning.

--- Slut citat ---

Tycker AT ger acceptabelt resultat när det gäller nåt enstaka ord men blir det mer än så håller jag med dig. Här gäller det bara ordet "on" vid 01:26 i mina öron.

Tokai:
Kul att höra  :lol: Väldigt bra imitation av 60-tals sound och låtestetik. Det fanns både bra och dåligt, ja riktigt uselt på 60-talet.
Det här ligger väl nånstans mittemellan, ungefär som svenska band lät när dom härmade sina ideal. Pricken över i:et är körerna. Helt perfekta!
Hört tidigare liknande saker från dig, vet inte om det är medveten retro eller att du vill att det ska låta så här, om du fattar?

MaxB:
Tur att jag inte var ensam om att reagera på det där lilla, vid 86 sek, då hade jag väl trott att jag är tokig.

Ja, det är en superskön låt du gjort!

Rattlesnake:
Tokai
Hade missat ditt inlägg. Tack för lyssningen, jag jag tycker svenska 60-talsband var väldigt charmiga, men få höll måttet så att det är lyssningbart idag. Sena Tages, Slamcreepers och Jackpots funkar, men både Shanes och Hep Stars hade så usel engelska att det stör. Hoppas jag är något bättre på den punkten iaf. Den här låten var från början bara en låt som alla andra, men som ofta när det gäller mig, så när jag började lägga stämmorna blev det väldigt mycket 60 tal, så då var det bara att köra på. Från början var den lite mer elektrisk och lät lite mera åt Monkeeshållet.

MaxB och equality
Det är inte mig det är fel på, det måste vara bandspelaren som svajade till!  :rolleyes:

NY VERSION UPPE 2008-11-17

Har gjort en ny mix med lite annan backing, sången är densamma, jag kunde inte fixa till den utan att göra om...mycket.

Har utgått ifrån era synpunkter om stråkarna, crescendot osv. Hoppas det blev bättre!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion