Är du säker på att du inte delar hjärna med min brorsan? Han har så länge jag kan minnas vurmat för en tremickad Les Paul. Och missminner jag mig inte helt så hade en Greco också. (Eller är det hans som du handlat?)
Säg till den där drummeln att regga sig här så man får lite koll på honom.... 
Hellpig: Rapport sedan ang. mikarna. Skillnader mot vanlig Les Pauls mikuppsättning. Har ju hört från förr att det skulle vara mest en gimmick och inte så mycket soundförändring?
Acke Fräs körde väl med en LP Custom en hel del.
Lee;
Nej, det är nog inte din brorsas. Denna är inköpt på Helges Håla i Växjö och är importerad från US of A.
Wernborg;
Ja, Frehley körde väldigt ofta på en tremickars custom och där är nog därifrån en del av min kärlek till dessa kommer... barndomshjälte.

Åh, för all del, jag skall villigt erkänna att jag tycker fortfarande om hans stil, (relativt) enkel och cool. Jo, det ger lite mer flexibilitet med den tredje micken. På min gamla LP så blir ljudet lite för bluddrigt ibland, om man bara kör med halsmicken. På denna kan man styra hur mycket mittmicken skall vara med (det gör man med en av tonkontrollerna) och jag tycker att det gör en hel del skillnad. Det ger ju fler ljudmöjligheter, helt enkelt. Överlag är det inte riktigt lika fett mättat ljud i denna LP, det är lite mer mellan- och toppregister än i min LP i alla fall. Det är inte det att det inte är fett ljud men det är lite mer öppet, släpper igenom tonerna lite på något sätt. Kanske spelar in något senare, så att ni kan få höra skillnaden. Det är riktigt goding att lira på i alla fall... och jag är så där glad över att jag skar mig i ett finger när jag tog en paus för att käka tidigare ikväll.

Inget allvarligt - jag lyckades skära mig på skyddpappret från ett smörpaket (paus för elaka skratt) så det är knappast en katastrof.

Men det var så där lagom irriterande att jag inte pallade lira så mycket ikväll som jag hade tänkt mig. Jaja, jag är väl en ömfoting dårå.