tJO iDF!
Som sagt, aldrig förr suttit bakom ett digiset, och nu åxå bara tio minuter med en hel pinne, men måste erkänna att för en nybörjare kändes det ganska snyggt. Touchen käns ok och soundena är ju inte många men bara jag får MIDI avdelningen i gång och kan (kANSKE) köra settet genom min AD Drummer så.....who knows? 
Men vad var det som var otäckt tycker du? För nån sån upplevelse kan jag inte minnas mig att ha upplevt. HAr ju förstås inte kunnat jämföra med dom tio ggr dyrare setten heller.
h. johan
jag tycker det var riktigt otäckt att pedalerna är fast i ett läge, och att allt sitter fast i en lösning.
jag vill kunna flytta allt fram o tillbaka hur mkt som helst, men med det kitet går det verkligen inte. och jag jämför med rolands highendserie. vad den nu heter.
tyckte tom. att medeli var skönare att spela på än det rolandkitet.. 
Kan fatta det IDF...
även jag som hobbytrummis vill ha settet på ett vist sätt...
Jobbigt som tusan att sakerna sitter fasto 
precis. jag rekommenderar hellre att man bygger egna triggtrummor. lätt och enkelt och man får det som man själv vill!! 
Tur att olika åsikter finns, mig passar detta set som handsken, tillsvidare, har ju absolut inget att jämföra med, och så settets utrymmessnålhet vägde åsså en del.
Men vem vet om jag orkar skramla på en tid kanske jag åxå kommer på andra tankar. Men ännu är MIDI avdelningen otestad.
Och det var en liten överraskning för mig att virvelns meshpad faktiskt är tystare än gummipaddarna!
återkommer...
h. johan