Det var en jäkla mängd anskaffningar säger jag! Berätta hur du tycker om Audix-serien när du hunnit komma igång! Vad kostade den?
Jag har egentligen inte så jätte många mikrofoner att jämföra med, det är i början av min karriär

, utan min jämförelse är väl snarare baserade på hur jag upplevde mikrofonerna och hur tillfredställande dom var för mig, oberoende av andra.
Tänk på att mina tester är baserade på trummor & det specifika användningsområdet för varje mikrofon
I5 - Relativt hängmattad, punchig bas/lågmid för att tappa lite register emellan 700- nästan 5 kilo, för att sedan komma tillbaks uppe i diskanten, vilket medför en liten otydlig och luddig ljudbild, sticker inte ut så mycket i mixen. MEN den har säkert sina användningsområden den också. Brukar själv kompensera upp genom att sänka runt 200 hz med 2-3 db och höja 3-4 kilo med det samma, så får man en schysst punchig virvel med rätt equaliser.
D2 - väldigt bra separation/hypercardioid), ganska mycket mellanregister, enligt mig i negativ bemärkelse vilket gör att pukorna låter ganska 70-tal och tråkiga. relativt lite rymd/storlek i ljudet, tar inte upp så mycket djup/karraktär utan mer "plonket" från skinnet. Men efter lite pre-tracking eq med mycket basboost/midskär/diskantboost så lyckades jag få ut ett fett sound ur även dessa mikrofoner.
D4 - Även denna mikrofon bra separation(kanske en aning sämre än d2). Denna mikrofon är djupare & "fetare", lite hängmatta-stuk, i positiv bemärkelse enligt mig, ger ett stort fett frekvensregister, dock kanske lite bristande rymd & storlek på trumman, även detta kan jag tänka mig har att göra med hypercardioid.
D6 - ungefär som D4, fast mycket värre. långt ifrån neutral återgivning, extrem bassboost & boost vid kring 5 kilo, för klicket. Går att ratta till riktigt schyssta FETA hårdrockskaggar med hårda klubbor/5krona på skinnet. behöver knappt göra någon efter eq, möjligtvis en liten sänkning i basregistret som är väl genomträngande. Även denna mikrofon ger relativt lite rymd & storlek, utan tar mest upp "puffet" för en tight väldefinierad kagge om man vet vad man gör.
Generellt kan man säga att mikrofonerna är tighta & hårdrockiga med lite för/efterarbete.
Kommer om ett tag slänga upp någon låt för folk som är intresserade, så ljudklipp kommer:)
Jag köpte settet på ebay - för 5500 kronor

Skulle nog inte kalla det prisvärt för dom runt 13 000 det kostar nytt här i sverige, tror man kan få bättre ljud för pengarna.