Blåtandsheadset till mobilen och för framtida SkypeOut-användning. (inte för att det har med musik att göra, men lite coolt)
Jag scannade utbudet för nåt år sen just med tanke på trådlös IP-telefoni över datorn. Då visade det sig att blåtandsfunktionerna över datorn inte stödde headset. Förhoppningsvis är det fixat nu.
Har du kollat att tvåvägskommunikationen mellan headset och dator fungerar?
Eller tänkte du surfa IP-telefoni på mobilden?
Vad jag gjort är följande:
1. Laddat hem Skype (gratis)
2. Köpt en blåtandsdongle till datorn (USB->BT). Kostar ett par hundralappar
3. Köpt blåtandsheadset. Priserna varierar, mitt kostade runt 400kr
4. Connectat headsetet till USB-dongeln, vilket gör att en ny ljudenhet uppenbaras i Windows (Bluetooth Wave)
5. Skaffat SkypeOut-abonnemang. Det är ett prepaid-konto, med vilket man kan ringa vem som helst i nästan hela världen för en extremt billig taxa (både till mobiltelefoner och det fasta nätet). Man kan även skicka sms. Mottagaren ser då ens Skype-användarnamn som avsändare (i mitt fall "chromawoods"). Man köper initialt krediter för 10 Euro och man kan välja att det automatiskt ska fyllas på mer när ens saldo understiger 2 Euro, så slipper man få sitt samtal klippt.
Vad man gör sen är helt enkelt att man väljer "Bluetooth Wave" som ljudenhet både in och ut i Skype, sen är det bara att lägga in sina nära och kära i kontaktboken och ringa.

Ingen latency blir det heller.... ja, såvida man har en någorlunda internetförbindelse då. Jag har 8mbit downstream och 2mbit upstream och det gick att föra ett vanligt samtal utan att man upplevde några fördröjningar. Vive la technique!
EDIT: Hmm.. såg just i prislistan på Skypes hemsida att det faktiskt kostar en slant att ringa till mobiltelefoner i Sverige.

EDIT2: Aah, man kan visst välja sitt eget telefonnummer som avsändare vid SMS-utskick.
Edit3: Blåtand är coolt. Nu har jag konfigurerat BT-dongeln att kunna använda mobiltelefonens GPRS så att jag kan nyttja mobilens interna modem från datorn! Denna edit skriver jag som ett test för att påvisa att det funkar. Jag har nämligen dragit ur nätverkssladden ur datorn och surfar nu MED datorn VIA mobilen M.HJ AV bluetooth. Runt 120kbit/s går det i.