Slarvat bort min MP3 spelare så jag fick vacker knata iväg till butik och köpa en ny. En lika dan som den obortslarvade. Sansa Clip + alltså. Det märkliga med den här grunkan, stor som en halv tändsticksask, är att den ur kartongen måste vara
VÄRLDENS SÄMSTA MP3 SPELARE. Jag har haft ett gäng och Sansa'n tar alla botten placeringar. Innan Sansa'n hade jag en noname Claes Ohlsson spelare för 1/3 av Sansa priset och den sparkade Sansa'n stjärt från alla håll.
Sansa'n misslyckas med allt;
Den hittas inte av Win XP hur man än lockar och pockar och ställer in Sansa'n.
När den väl är ansluten via fruns Vista misslyckas filöverföringen sporadiskt.
Menyer och submenyer är o-intuitivt organiserade. leta, leta, leta, sleep timer'n är här nånstans... leta,leta
Rudimentär eq, inga finesser här inte
Max ljudvolym når bara till hälften av vad man kan begära. Lyssna på tåget? Glöm det.
Radion driftar. Ställ in en kanal och 15 min senare, bara brus.
+ en massa smådetaljer som faktisk fick mig att skriva till SanDisk och be dem dra dit pepparn växer (fast de är väl redan där, nånstans i Asien).
Varför då gå och köpa en till Sansa?
man flashar skiten med
Rockbox ett freeware firmware för lite olika mp3 spelare som är helt suveränt. Nu kan Sansa'n allt och lite till. Förutom att alla problem löste sig så har den nu Pitch shift utan artefakter, plugins och appar som metronom, stämmapparat, klocka, alarm, pitch detect, fler filformat etc. Jag kan tillochmed utmana MP3 spelaren på schack. Den har en hel sektion med "games" nu

+ Rockbox alltså.