Tjou!
Mahan är fortfarande vid liv, brottom fortfarande med allt annat än musik...

Ska dock börja semester efter midsommar och skaffade en "studiorigg" som faktiskt ryms i en helt vanlig datorväska, och det funkar otroligt bra.
Så här ser min "sommarstudio" ut, tyvärr ligger stugan vår så avsides att inget bredband finns att få och mobilen sumpar åxå på med 1-2 staplar typ, men det viktigaste synns på bild.... gura, en Röde, en öl, en dator, bildskärm o ljudkort. Som ljudmonitor används en gammal Creative PC högissystem med Subwoofer... inte nåt väldigt pro men det funkar. Stugquality!

Hela studion baserar sig på en underbar liten dator, ACER aspire One, med 160 Gb hårdskiva, 1 Gb minne, inbyggt 3d Nätkort + Wlan, Webkamera etc... För att se storleksproportionen så är det ett plektrum som ligger på tangentbordet.

Ljudkortet blev modell USB eftersom Acern inte har FW port. Men M-AUDIO Fast Track Ultra verkar klara av det mesta, helt ok försteg och kul med outs o inserts +egen DSP med delayer o reverb.

Och så hittade jag en "överlopps" 19 tums monitor på jobbet och även det klara lille Acern av, dubbelmonitor alltså. OCH VOILA!!! Mahans sommarstudio är ett faktum. Hoppas nu att det finns tid o motivation för musikaliska äventyr i sommar.
Så ha en kul sommar allihoppa, kanske jag ännu hinner dra festivalaren till tävlingsplatsen...

vi hörs... h. Johan