Ny distpedal!
Jag har länge beundrat David Gilmours kompgitarr sound från Wish you were here och Animals. Jag var tvungen att göra slag i saken och köpa en klon av Colorsound-pedalen han använde då.

Pedalen köpte jag från en trevlig herre i USA som tillverkar dem själv. Han säljer en del trevliga pedaler (lyssna t.ex. på hans "distortion" pedal som jag tycker låter som en mycket lyckad blandning mellan en dist och en fet germanium fuzz). Här finner ni företaget.
http://www.vintagefx.com/index.htmlJust min pedal råkade bli silver- istället för guldfärgad. Dave erbjöd mig då att bjuda på frakten om jag valde att köpa silverpedalen. Alternativt skulle han bygga en ny guldfärgad. Jag valde silverpedalen och fick den med gratis frakt till Sverige. Gött mos! Jag tycker bara det är roligt att ha en unik pedal.
Nu är pedalsuget något mer stilla. En Deluxe electric mistress hade dock suttit fint... doh! Aldrig blir man nöjd.
EDIT: Rolig bonus! Dave skrev upp mig bland "artisterna" som använder hans grejer. Woohoo! Jag får stå tillsammans med gubbarna från Porcupine tree. Sweet!