Forum > Demolåtar

karl-Every Single Day

<< < (7/8) > >>

asti:
Alltid lika spännande att lyssna på en ny låt av Karl! Du lirar i en division för dig själv, åtminstone vad gäller denna typ av experimentell, suggestiv musik! :wub:
Eftersom man har väldigt höga förväntningar tycker jag man ta sig friheten att tycka till även om småsaker, något annat finns inte att anmärka på.
Kanske låter det lite ansträngt när du går upp i tonart efter ungefär halva låten och där du sjunger utan komp lite osäkert och inte så nära, som man är van vid.
En omtagning av sången tror jag skulle göra susen! Vad är det för instrument/ljud som kommer in "stötvis" efter ca 30% av låten? Skönt ljud!
Som vanligt snygga gitarrer och fantasifullt, spännande arr! Tycker outrot är lite överflödigt! Förstår inte hur du hinner få ur dig så här många högklassiga låtar!

Yllet:
Fina harmonier.

Brukar vanligen gilla badrumsreverb på sång, eller kort delay vad du nu använder, men här tycker jag det känns påklistrat. Tycker inte att sången passar ihop med den övriga (relativt torra) ljudbilden. Stämmorna/refrängen ligger för svagt/skrikpartiet.

Låten kan jag inte heller säga att jag fastande för, men rent "spelmässigt" så är det bra. Möjligt att den växer efter några lyssningar...

/Jon

karl:
tack Tokai för lyssningen...folkviseton blandad med soul B) Ja RMX har en chaos generator som jag använt till och från dock inte i denna men som du säger så blir det lite mer variation...tnx/ k

karl:
Ok ...tog en sväng förbi studion och en ny mix ligger uppe nu...bättre ?

karl:
Jag gick Bengan till mötes och slopade telefonrösten helt och hållet...ingen L3:a i mixen utan bara lita parametrisk eq  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion