Forum > Demolåtar
karl-Every Single Day
mahan:
--- Citat från: karl skrivet 07.11.2008, 01:16:21 ---Emu och mahan.....när allt är klart innan audiomixdown (Cubase SX3) så läger jag en wavesplugg som heter L3 någonting och vad den gör ? tror jag ? är att den komprimerar hela ljudbilden och ställer output:en på 0.02..kan det vara den som spökar??? får gå igenom detta igen nästa gång i studion...hur gör ni när ni får till det????men inte låter det skit om allt???
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Tjou Karl!
Känner inte till pluggen du nämner, men dra ner en version utan dendär L3:an så får vi höra hur det låter, ok!'
h. johan
Tokai:
RMX från Spectrasonics har ju en väldig massa häftiga rytmer, kanske lite väl processerade och spacade i min smak. Dock blir det lite opersonligt. Men det är superbra när man börjar bygga en låt, bra för själva flödet. Men sen tycker jag man ska ta bort pluggen och ersätta med nåt eget.
Om inte, så finns det i RMX nån slags funktion som gör rytmerna mer varierande enligt nån slags slumpkontroll, kanske testa den om du inte gjort det redan.
Tycker det låter lite kallt och kyligt om det här men som tur är värmer din sång. Har inga problem faktiskt när du går upp en oktav, att det låter ansträngt, men tycker att volymen är för hög i förhållande till den låga stämman när du sjunger unisont. Borde smälta ihop bättre så att det låter som ett.
Annars bra låt som vanligt med folkviseton blandad med soul på nåt sätt.
karl:
kommer i morgon.../ k
--- Citat från: mahan skrivet 07.11.2008, 20:26:37 ---
--- Citat från: karl skrivet 07.11.2008, 01:16:21 ---Emu och mahan.....när allt är klart innan audiomixdown (Cubase SX3) så läger jag en wavesplugg som heter L3 någonting och vad den gör ? tror jag ? är att den komprimerar hela ljudbilden och ställer output:en på 0.02..kan det vara den som spökar??? får gå igenom detta igen nästa gång i studion...hur gör ni när ni får till det????men inte låter det skit om allt???
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Tjou Karl!
Känner inte till pluggen du nämner, men dra ner en version utan dendär L3:an så får vi höra hur det låter, ok!'
h. johan
--- Slut citat ---
mahan:
--- Citat från: karl skrivet 08.11.2008, 00:08:03 ---kommer i morgon.../ k
--- Citat från: mahan skrivet 07.11.2008, 20:26:37 ---
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Tjou Karl!
h. johan
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
OK :)
MaxB:
Gillar det. LoFi-trummorna är väl inte kanon Det skulle kunna överraska om du vid 1:52 eller annat ställe kommer in med riktigt trumljud som ersätter plastigheten. Kanske tablas rent av. Skulle vara trevligt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida