Forum > Demolåtar
JT - Hammock
oceanmusic:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2008, 22:27:19 ---Vilken pipa du har då du sjunger "I feel"! Grym röst!
Ända fram till idag trodde jag det var en soul-loop du hittat nånstans.
Har PM:at dig en länk till liten gitarrlek med denna låt...
Den va "sköj" att spela till...
--- Slut citat ---
Tack MaxB! :)
Har lyssnat på din version och den är kalasbra. Lägger ut den lite senare idag. :)
--- Citat från: equality skrivet 09.11.2008, 22:46:33 ---Va!? Varför har du inte sjungit förut? Kanon men för lite! Arvtagare till Sly Stone? Bra groove men det blir för grötigt i basen. Måste bestämmas vem som spelar basfigurerna, elpianot eller basgitarren. Potentialen kan man ju bara sia om.
--- Slut citat ---
Tack Equality! :) Ren feghet, inget annat. Möjligen att jag inte har haft något bra att sjunga i... :huh:
--- Citat från: max skrivet 09.11.2008, 22:57:35 ---Tycker du har en riktigt bra röst, låter kanonbra!
Lite mer svängiga trummor och en elgitarr som spelar lite offbeat tror jag skulle kunna fungera rätt bra :)
Tycker absolut du ska jobba vidare med denna!
--- Slut citat ---
Tack Max! :) Ska absolut jobba vidare med den. Inväntar lite smått och gott innan jag traskar vidare dock.
Åsa:
B) Det här var kul att höra! Är rösten ringrostig säger du...? Det låter verkligen bra om din ringrostiga röst måste jag säga!
Låten är skön, men sjung mer, sjung mer! Det är för mkt instrumentalt, samma samma.. Mer sång, lite jammande så blir låten "hel". Värd att jobba vidare på.
/Åsa
MaxB:
Eftersom du uttryckt dig positivt vågar jag släppa den med min gitarr...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/JT_Hammock_feat_MaxB.mp3[/mp3]
http://max.shivas.se/music/JT_Hammock_feat_MaxB.mp3
oceanmusic:
--- Citat från: Åsa skrivet 10.11.2008, 13:34:30 --- B) Det här var kul att höra! Är rösten ringrostig säger du...? Det låter verkligen bra om din ringrostiga röst måste jag säga!
Låten är skön, men sjung mer, sjung mer! Det är för mkt instrumentalt, samma samma.. Mer sång, lite jammande så blir låten "hel". Värd att jobba vidare på.
/Åsa
--- Slut citat ---
Tack Åsa! :) Icke desto mindre känner jag mig ringrostig. Blir till att träna en hel del innan rösten når någorlunda tenorhöjder igen. ;) Låten kommer att innehålla mer sång och mindre jam vad det lider.
MaxB, right on! :) Som sagts offline, jag tycker att du har fångat "själen" i låten på ett utmärkt sätt. :)
MaxB:
Vilket gung!!!
Det här gänget måste ha spelat tillsammans länge! :P
Uppriktigt, tycker det blev ett ruskigt bra jam. Trummisen lite väl extatisk på något ställe men jag gillar verkligen symbiosen med soulsnubben på sång, organisten och Eric Claptons brorsa på gitarr som är samspelt med basisten, mr tung-gung. ;)
Hitta på mer sång eller bjud in nån, då du har tid så jammar vi vidare på det här B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida