Forum > Demolåtar
JT - Hammock
Tokai:
alltså, det är helhetsupplevelse första gången man lyssnar på en låt. Jag tyckte det började bra - och jag ville att den skulle fortsätta på det sätt som jag trodde att låten skulle om du förstår - men blev besviken att det inte blev så. Tyckte du hade ett lovande groove där i början och att sången skulle kunna utvecklas sig till nåt intressant - men där blev intet.
Nu har jag lyssnat på låten igen och upplever att det händer nåt vid 1.50 samt vid 2.10, som påverkar mig. Sen vid 2.42 är synkopen på crash inte ihop med baskagge och bas.
Men som sagt det handlar mest om förväntningar som uteblir och då kanske man drar till med kanske orättvisa bedömningar som att det skulle låta pannkaka. Sorry för det.
oceanmusic:
Det är lugnt, pannkaka är gott! ;)
Det är ju trots allt en skiss och kommentarer som din, hjälper mig att utveckla låten. :)
MaxB:
Vilken pipa du har då du sjunger "I feel"! Grym röst!
Ända fram till idag trodde jag det var en soul-loop du hittat nånstans.
Har PM:at dig en länk till liten gitarrlek med denna låt...
Den va "sköj" att spela till...
equality:
Va!? Varför har du inte sjungit förut? Kanon men för lite! Arvtagare till Sly Stone? Bra groove men det blir för grötigt i basen. Måste bestämmas vem som spelar basfigurerna, elpianot eller basgitarren. Potentialen kan man ju bara sia om.
max:
Tycker du har en riktigt bra röst, låter kanonbra!
Lite mer svängiga trummor och en elgitarr som spelar lite offbeat tror jag skulle kunna fungera rätt bra :)
Tycker absolut du ska jobba vidare med denna!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida