Mer ett jam på konstakademins sena pubkväll än någon platta man vill återvände till?
Önskar mer luft och dynamik i "versen". Gå ut i 100% och sedan öka är nog något som bara Sudden behärskar. Ok nu skall det kanske rensas så att allt inte händer på en gång. Så förhoppningsvis blir det bättre.
Bäst tycker jag de lugnare partierna är. Där finns lite luft och dynamik. När ni krämar på allihopa så låter det rätt ansträngt. Tanken är väl lite go crazy. Släpp loss. Men jag tycker ändå det är lite för mycket trasiga/distade ljud som skapar en rätt kall hård ljudbild. Dessa ljud funkar bättre vid de lugnare mer återhållsamma partierna. När ni riffar på med allt samtidigt tycker jag det blir mer en tjock grötig röra än ett skönt rytmiskt driv. Jag tror som alltid (ibland) på återhållsamhet. Som Jesus sa - Ha inte för mycket dist på kompgitarrerna. Måste trummorna ha dist? Nedje!
Rummet, eller om det är ljudbilden, känns lite hårt och skränig.
Sången är allestädes. Det blir för mycket. För många partier som inte känns varken nödvändiga eller genomarbetade. Sen vilar det något lite väl teatraliskt över sången. Jag känner inte att den övertygar mig varken text eller uttryck. Något som herr T brukar göra, men inte här - inte mig i alla fall.
Trumorna är rätt tråkiga. Jag förstår iofs tanken då det är så mycket som händer på alla andra instrument och röster. Men tyvärr hindrar det inte att jag tycker de blir enahanda och fantasilösa. För hög Hi-hat. Tror inte heller på Hi-hat liret med halvöppen som ligger där och skräller nästan låten igenom. Skulle hellre höra trummor som spelades mer dynamiskt och var mer engagerade i att följa riffen samt var betydligt lättare och rörligare på de lugnare partierna.
Basen skulle kunna höras mer alternativt vara "basigare".
Jag känner mig rätt oengagerad av stycket. Inte svagt men heller inte särskilt angeläget i nuvarande skick. Sen hör man att det finns ett fräckt kompriff samt en hel del annat, inte minst de lugnare partierna som skulle - i mina öron - kunna tas till vara på bättre.
På pluskontot.
Munspel, gitsolon, vissa bassekvenser.
---
Efter alla fina kommentarer behövs det något härligt negativt