Kontrollrummet

Zebastian Carlson - The Fairytale of the Ghost

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
LÅTNAMN: The Fairytale of the Ghost
ARTIST/GRUPP: Zebastian Carlson
GENRE: Filmmusik? Svårt att säga.
LÅTLÄNGD: 2,30 min
KOMPOSITÖR: Zebastian Carlson
PRODUCENT: Zebastian Carlson
EV. MEDVERKANDE: Zebastian Carlson
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
OMSLAG: Nej

http://web.telia.com/~u48402257/TheFairytaleoftheGhost.mp3


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Lite franskinspirerad spöksaga. Med julkänsla. Ser faktiskt en filmsnutt framför mig. Gillar grundtemat. Lite orytmiskt på sina ställen (känns som tempot sackar lite). Ändå härlig liten snutt och jag ser fram emot filmen *ler*. Eh, vänta lite. Vad hände nu. Fåglar på slutet? Då blev det ju sommar... :wacko:

Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Zebastian!

Snyggt tema på gångs. Lite otaj på sina ställen som bara visar att du faktiskt lirat detta för hand!
Lite för "snäll" komp för att invaggas i ghostfeelings, men efter andra lyssningen kommer jag på det...
med ännu lite snällare och mjukare sound kunde detta bli en fantastiskt fin vaggvisa! Och lite mjuk o skön sång, en garanterad insomningsvisa! :)

Du hade förstås tänkt dig nåt annat när du gjorde låten, men fast den inga ghostvibbar gav så gillas den! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Lite franskinspirerad spöksaga. Med julkänsla. Ser faktiskt en filmsnutt framför mig. Gillar grundtemat. Lite orytmiskt på sina ställen (känns som tempot sackar lite). Ändå härlig liten snutt och jag ser fram emot filmen *ler*. Eh, vänta lite. Vad hände nu. Fåglar på slutet? Då blev det ju sommar... :wacko:



Tack !
Jo jag märkte först idag att det faktiskt är lite orytmiskt på sina ställen. Det tog min trötta hjärna inte in i natt.
Jag ska nog försöka rätta till det när jag får tid.
Om du ser fram emot filmen så kan du ju alltid kolla här:

Ett litet bildkollage som jag satte ihop till låten  :lol:

Förresten, det där med att det är den officiella halloween låten är bara bluff som du förstår.
Man vill ju gärna få lite extra lyssnare!  ;)

Fåglarna ja, jag tänkte kråkor lixom, men nu när jag lyssnar igen har jag svårt att få det till kråkor, men lite mystiskt är det allt ändå.
Kanske försvinner på nästa version får se.

Hur som helst, kul att du verkar gilla den!



Tjou Zebastian!

Snyggt tema på gångs. Lite otaj på sina ställen som bara visar att du faktiskt lirat detta för hand!
Lite för "snäll" komp för att invaggas i ghostfeelings, men efter andra lyssningen kommer jag på det...
med ännu lite snällare och mjukare sound kunde detta bli en fantastiskt fin vaggvisa! Och lite mjuk o skön sång, en garanterad insomningsvisa! :)

Du hade förstås tänkt dig nåt annat när du gjorde låten, men fast den inga ghostvibbar gav så gillas den! :)


h.  johan

Tack till dig med!
Jo allt var för hand, vilket ju bevisligen hördes.   B)
Jag funderade faktiskt på att lägga till nån slags orgel också, det kanske skulle göra att den inte låter lika snäll? Nu är jag i och för sig inte ute efter en "elak" spöklåt utan en mer sorgsen på nått vist. Har du nån idé annars, jag känner mig öppen för ganska mycket. Men vill inte att det ska bli FÖR mycket grejer då förlorar man det enkla.



Kul att ni gillade det, det gillar jag!  :)



freddy

  • Gäst
Tyckte detta var lite läckert. Kollade på din film först faktiskt. Har nog inget annat att tillägga på det som redan sagts. Vet inte om jag sett dig tidigare här, mysig låt iaf.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
rofylld lyssning. gillade :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :) låter mer sommar sång än HALOWEEN!!!! här..... ;)
Snyggt lirat,nu fattas bara resten....
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Visst finns det lite spökkänsla, speciellt i harmonierna, men det blir lite för snälla ljud för att det skall bli någon läskig känsla, det är mera barnprogramstema. Gillar leadens mellotronlika ljud, ger en rätt spökig känsla. Skulle ha varit kul med en duett tillsammans med en Theremin - det hade varit ännu läskigare.

Skönt med fritempo, men det är några passager som är tämligen otajta.
DON'T PANIC


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nice - både snällt och lite spökligt!
Lite trevande på en del keyboardpartier.
Fin stämningslåt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Tack till er som gillar låten, det är alltid roligt att höra sånt.
Jag ska försöka förbättra det otighta när jag får tid.

Freddy, nej det stämmer. Jag är ny! Trevligt att råkas, mycket roligt att du gillar den!
Emulator, Det uppskattar jag! =)
IKEN, jaså du tycker det låter sommar. Kan det vara fåglarna eller mer själva låten? vad menas med resten förresten? har du några tips?
Rattlesnake, jo jag vet. det är lite otight, det tänkte jag inte på klockan tre på natten. men jag ska försöka förbättra det nångång. vad är Theremin förresten, det låter spännande!
MaxB, Dig kommer jag allt ihåg! vad roligt att du gillar låten. Jag tycker också den är en blandning av spöklig och rätt snäll.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
vad är Theremin förresten, det låter spännande!




Vore väl fint att spela för grannarna på nätterna...?  ;)
DON'T PANIC


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Tack till er som gillar låten, det är alltid roligt att höra sånt.
Jag ska försöka förbättra det otighta när jag får tid.

Freddy, nej det stämmer. Jag är ny! Trevligt att råkas, mycket roligt att du gillar den!
Emulator, Det uppskattar jag! =)
IKEN, jaså du tycker det låter sommar. Kan det vara fåglarna eller mer själva låten? vad menas med resten förresten? har du några tips?
Rattlesnake, jo jag vet. det är lite otight, det tänkte jag inte på klockan tre på natten. men jag ska försöka förbättra det nångång. vad är Theremin förresten, det låter spännande!
MaxB, Dig kommer jag allt ihåg! vad roligt att du gillar låten. Jag tycker också den är en blandning av spöklig och rätt snäll.

''Resten''= resten av bandet....... ;)
Du vet,Trummisen,bassisten,gitarristernkillen brölar i miken......... :) Keyboardnissen finns ju redan ......
Fåglarna,men även ljuden och stämmningen i spelet.Kolla in ''Oceanmusik'' här på forumet,en gammal VST-kollega till dej o mej,då med ett helt annat namn.......
THEREMIN!!!
WOW!
Det fanns en plugg till Cubase för några år sedan där det gick
jäkligt bra att emulera det ljudet,jag har tyvärr tappat bort den pluggen...... :(
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jättefint tema och sköna harmonier.

Alldeles för otajt för att passera tycker jag. Annars tycker jag arret som sådant funkar helt klart.

Hör gärna en utsmyckad och tajt version av detta.

 :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Välkommen Zebastian. Jag var inte säker men då jag lyssnade på låten blev jag mer övertygad om att det är du som presenterar din musik på KR. Trevligt att ha dig här!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google