Forum > Färdiga produktioner

Memphis - Halleluja

<< < (9/9)

cykeln:
Vet att det finns de som inte gillar denna låt - men det gör jag.
Hörde den första gången i en animerad film "Shrek"? och tyckte den var fantastisk
Fick tag på soundtracket (som har fler godbitar) och såg att det var en Leonard C - en av mina gamla favvisar
Denna cover får mej att dra på smilbanden och bli på gott humör
Låter bra och ger en livestämning trots att det mesta är digitala instrument
Filmen är lika kul - lite Beatles-film-vibbar
Bra jobbat
Visar också att en bra låt klarar att kläs i olika kostymer

Memphis:
-HM - Det är ingen annan förrutom en på SF som också hade sprak/distortion på denn låten. Hm. kanske e vissa högtalare - kombination med ett visst ljudkort- som inte tål högljudd galen country!  :D Jaja, synd att det distar för dig då. Skulle kunna leta upp projektet, sänka det lite och skicka dig en version? :)

-MaxB - Haha, tack. :D Jo, det var roligt att bjuda på sig själv. Som min pappa brukar säga: "Man har inte roligare än man gör sig"   ^_^

-Marre- Härligt att höra! Sprida glädje vidare var tanken.  :)

-Cykeln - Ja, jag älskar Hallelujah också. Den passar så himla bra i Shrek och första gången jag såg den blev jag tvungen att kolla upp låten direkt. Nu har den me åren blivit ganska uttjatad i mina öron tyvärr men en bra låt e alltid en bra låt! Så en ny kostym på denna passade utmärkt!  :P Nä, var mest som en kul grej bara.

/M

asti:
Underbart med lite bluegrass på KR! Det svänger fint , men jag tycker det är lite diskantfattigt (i alla fall i mina högtalare), så banjon och fiolen kommer inte riktigt till sin rätt, för jag tycker att det jag hör låter bra. Var det här enbart en ploj eller gör du en del låtar i country/bluegrass-stil? Kul i så fall!
Jag tycker för övrigt vi skulle ha en festival med "Roligaste låt" - fast där vore jag väl själv iofs chanslös!  :D

Memphis:
Nä, var första country/bluegrass-grejen jag/vi gjort och det var mest som en ploj-grej. Får se om det blir nått mer i framtiden. :D Diskantfattigt tycker nog inte jag att det är, fast kan mycket väl vara så, sitter inte på så bra högtalare direkt. Festival idén låter kul. :)

Dividend:
Cool låt det här memph :P  Topp-10 helt klart på KR :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion