Forum > Färdiga produktioner
karl-no money for the poor ones
karl:
LÅTNAMN:No money for the poor ones
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE: float music
LÅTLÄNGD: 3minuter prick
KOMPOSITÖR:karl
PRODUCENT: karl
INSPELNINGSÅR: 2008
LÄNK:No money for the poor ones,andra trummor
Gjorde en låt ikväll i studion ...inte disco direkt men tar ändå emot kritik....
Allt gott / karl
Emulator:
Väldigt karlsk :wacko: melodi, harmoniuppbyggnad, och gitarr. Mindre så med kompet som låter lite nya grepp :)
jag får någon slags.....nordisk-folkmusik-tjosan-vibbar av breaket? Eller irländskt keltiskt ?
Lyssna på Sinead O'Connors stretched on your grave...hon har några riktigt schyssta etno-percussion-slammer-grejor som du kunde införliva. kanske med nåt gammalt horn, djupt och basigt.
Skulle ge låten en bra twist tror jag.
Antagligen är det väl bara jag som får såna här knäppa ideer :D
Sången ligger ganska naket ovanpå arret. gillar det faktiskt, fast kanske ner i volym. Ger nån känsla av ärligt uttryck.
mina 3.
karl:
kul att du tycker något är nytt :rolleyes: nordiskt ? vet inte.
ska lyssna på sinead...
tnx / karl
equality:
Nej, du måste göra mer dicso :P.
Melodin är ju urläcker liksom pianomollprylen som känns bekant men jag kan ha fel.
Karlskt, visst men unikt ändå. Det händer mycket på knappa tre minuter och innan man
hunnit lära känna låten är den slut. Här finns ju material för det dubbla i mina öron.
Skulle ha kört versen en vända igen efter pianoprylen sedan sticket och sedan tillbaka till den snygga versen.
OK, kanske blir fyra minuter...
Jättesnygg komposition, bra sång, dåliga elektronikatrummor. Förläng och fixa den något och jag köper plattan direkt.
MaxB:
Gillar stycket - utan övriga kommentarer, jo förresten en sak...
Där du sjunger "I'm" händer det ibland att man inte hör mer än "I".
I inspelningen försvinner ibland det som ska representera ordet "am".
Kanske bara jag som noterar denna bagatell...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida