Kontrollrummet

Kontrollrummet online shop?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Medan jag bouncar surfar jag omkring. Hittade följande, ser mycket enkelt och modifikationsvänligt ut. Man kan dock endast "sälja" downloads per fil, inte hela album. Någon annan kunde ögna igenom, ELLER komma med motförslag. Som sagt, enkelt att köra ett KR-skal på detta anser jag, funktionaliteten finns för mp3-försäljning via paypal - eller gratis.

Ta en titt!

http://www.withinweb.com/global/sell_mp3_downloads.php

Man kan tydligen också lägga upp zip-filer eller vad som helst, så i princip kan hela album "downloadas". WAV kan kosta, mp3 kan vara gratis etc. etc. Kolla också referensbutikerna de har.

Enda jag önskar är att 1-2 personer tar sig tiden att jobba på detta med mig. Grafik, php, templates. Jag fixar en testsajt.
« Senast ändrad: 29.10.2008, 21:43:44 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Edit: Kommentar då. Jag upplevde det inte så positivt vid en snabb koll och liten tankeansträngning. USD55 är ju iofs billigt.

Mina 22 öre.

3. RESTRICTIONS

Except where otherwise expressly permitted in this Agreement, or in another Licensor agreement to which Licensee is a party such as a distribution agreement, the Licensee may not:
(i) de compile, disassemble, reverse engineer, or otherwise attempt to derive the source code for the Product (except where the source code is provided with the Product, or where applicable laws specifically prohibit such restriction);
(ii) redistribute, encumber, sell, rent, lease or sublicense the Product;
(iii) transfer rights of the Product, unless the Product has been purchased specifically on behalf of another party;
(iv) remove or alter any trademark, logo, copyright or other proprietary notices, legends, symbols or labels in the Product;
(v) develop new works based on the Product without the permission of the copyright holder


Dessa låter dock hyfsade också. Men varför behövs en kommersiell webshop just nu? Att länka till en paypalbetalning för kunden är enkelt, tror att man på lägsta säkerhetsnivån (eller någon annan nivå) använder javascript.

Att öppna ett plusgiro-konto t ex är väl inte heller så krångligt? Eller har jag missat nåt?
« Senast ändrad: 30.10.2008, 13:27:01 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
nog verkar det smidigt. Tyvärr kan jag inte hjälpa till med detta rent tekniskt.möjligen text/innehållsmässigt.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kommenterat kort ovan.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Dessa låter dock hyfsade också. Men varför behövs en kommersiell webshop just nu? Att länka till en paypalbetalning för kunden är enkelt, tror att man på lägsta säkerhetsnivån (eller någon annan nivå) använder javascript.

För att det skulel vara enkelt och smidigt. För att det har påtalats i andra trådar (nej, en sida med paypalknapp tar givetvis 1 minut att fixa). För att kunna kontrollera vem som laddar ned och vad. För att ge ett professionellt intryck. För datt den har management-features inbyggt som kan delas ut åt andra än mig (behöver inte ftp-rättigheter eller html-kunskap eller nåt annat).

För att allt är färdigt med andra ord för utedelning av material.

Att öppna ett plusgiro-konto t ex är väl inte heller så krångligt? Eller har jag missat nåt?

Nej men ointressant eftersom det inte är i realtid och inet är internationellt, och det verkligen inte är lätt att integrera det till en process typ
1) välj
2) betala
3) auktorisera för en nedladdning
4) ladda ner

Denna process finns inbyggd i programvaran jag nämnt, och det är integrerat mot paypal.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

[
För att allt är färdigt för utdelning [...]

Vi talar om olika saker. Inom ramen för juleljud, är plusgiro högst intressant (för en del (svenska) kunder). Jag har för mig att gironumret till Rädda barnen fanns på idiphone-sidan för förra juleljud-skivan?

Annars håller jag med dig så klart, det är bra fördelar för det priset, var bara på snabbvisit på sidan..

Citera
Nej men ointressant eftersom det inte är i realtid och inet är internationellt, och det verkligen inte är lätt att integrera det till en process typ
1) välj
2) betala
3) auktorisera för en nedladdning
4) ladda ner

Som sagt, auktorisera för nedladdning rör till stor del nåt annat typ av projekt, än juleljud. Därav min skepticism ovan.

Återkommer kanske.
https://soundcloud.com/user7789882